Comparaison NL / FR

| Word Word (citation)

Nederlands (NL)

Français (FR)

Titre
14 MAART 2013. - [Besluit van de Regering van 14 maart 2013 over de procedure om de geschiktheid vast te stellen voor het ambt van onderwijsinspecteur, het ambt van adviseur voor schoolontwikkeling en het ambt van adjunct voor inclusie en integratie] )<BDG2023-11-09/18, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 29-03-2013 en tekstbijwerking tot 25-01-2024)
Titre
14 MARS 2013. - Arrêté du Gouvernement relatif à la procédure permettant d'évaluer l'aptitude des candidats à une désignation comme inspecteur scolaire [conseiller en développement scolaire et adjoint pour l'inclusion et l'intégration] <ACG2023-11-09/18, art. 1, 002; En vigueur : 01-12-2023>(NOTE : Consultation des versions antérieures à partir du 29-03-2013 et mise à jour au 25-01-2024)
Informations sur le document
Info du document
Table des matières
Table des matières
Tekst (10)
Texte (10)
Artikel 1. De procedure om de geschiktheid [1 voor het ambt van onderwijsinspecteur, het ambt van adviseur voor schoolontwikkeling en het ambt van adjunct voor inclusie en integratie]1 vast te stellen, vermeld in artikel 19, § 3, tweede lid, van het decreet van 25 juni 2012 over de onderwijsinspectie en het adviespunt voor schoolontwikkeling, omvat op zijn minst vier van de volgende oefeningen :
  1° interview;
  2° tweegesprek (advisering, beoordeling);
  3° conflictgesprek;
  4° postbakoefening;
  5° presentatie;
  6° groepsdiscussie;
  7° gevalstudie.
  Voor de oefeningen kan de commissie vermeld in artikel 19 van hetzelfde decreet zich laten bijstaan door externe adviseurs.
  
Article 1er. [1 La procédure permettant de constater l'aptitude mentionnée à l'article 19, § 3, alinéa 2, du décret du 25 juin 2012 relatif à l'inspection scolaire, la guidance en développement scolaire et l'adjoint pour l'inclusion et l'intégration comporte au moins quatre des exercices suivants : ]1
  1° entretien;
  2° dialogue (conseil, évaluation);
  3° entretien conflictuel;
  4° bac à courrier;
  5° présentation;
  6° discussion de groupe;
  7° étude de cas.
  Lors des exercices, la commission visée à l'article 19 du même décret peut se faire assister par des conseillers externes.
  
Art.2. De leden van de commissie toetsen de geschiktheid van de deelnemers in het licht van de in bijlage 1 vermelde vereisten aan de hand van het in bijlage 2 vermelde evaluatierooster.
  De leden van de commissie wisselen elkaar af in een roulerend systeem, zodat elk lid elke deelnemer evalueert. De afsluitende eindevaluatie wordt door alle leden van de commissie per consensus vastgesteld.
Art.2. Les membres de la commission examinent l'aptitude des participants dans l'optique des exigences figurant à l'annexe 1re, et ce, au moyen de la grille d'évaluation figurant à l'annexe 2.
  Les membres de la commission interviennent à tour de rôle de sorte que chacun évalue chaque participant. L'évaluation finale globale est déterminée de manière consensuelle par tous les membres de la commission.
Art.3. De deelnemers zijn geslaagd indien de afsluitende eindevaluatie overeenstemt met alle minimumeisen voor het ambt waarnaar ze hebben gesolliciteerd.
  De minimumeisen voor het ambt van onderwijsinspecteur zijn aangekruisd in het profiel vastgelegd in bijlage 3.
  De minimumeisen [1 voor het ambt van adviseur voor schoolontwikkeling en voor het ambt van adjunct voor inclusie en integratie]1 zijn aangekruisd in het profiel vastgelegd in bijlage 4.
  
Art.3. Les participants ont réussi la procédure lorsque l'évaluation finale globale satisfait à toutes les exigences minimales requises pour la fonction à laquelle ils sont candidats.
  Les exigences minimales requises pour la fonction d'inspecteur scolaire sont marquées d'une x dans le profil fixé à l'annexe 3.
  Les exigences minimales requises pour la fonction de conseiller en développement scolaire [1 ainsi que pour la fonction d'adjoint pour l'inclusion et l'intégration ]1 sont marquées d'une x dans le profil fixé à l'annexe 4.
  
Art.4. Dit besluit treedt in werking de dag waarop het wordt aangenomen.
Art.4. Le présent arrêté entre en vigueur le jour de son adoption.
Art.5. De Minister bevoegd voor Onderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.
Art.5. Le Ministre compétent en matière d'Enseignement est chargé de l'exécution du présent arrêté.
  Eupen, 14 maart 2013.
  Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap :
  De Minister-President, Minister van Lokale Besturen,
  K.-H. LAMBERTZ
  De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid,
  O. PAASCH
  Eupen, le 14 mars 2013.
  Pour le Gouvernement de la Communauté germanophone :
  Le Ministre-Président, Ministre des Pouvoirs locaux,
  K.-H. LAMBERTZ
  Le Ministre de l'Enseignement, de la Formation et de l'Emploi,
  O. PAASCH
BIJLAGEN.
ANNEXES.
Art. N1. Bijlage 1. - Vereisten
Art. N1. Annexe 1. - Exigences
  1. Mediacompetentie
  Bedienen en gebruiken
  * Beheerst de programma's MS Outlook, MS Word en MS Excel (in het bijzonder de onderwijsinspecteur)
  Informatie inwinnen en opzoeken
  * Kent en gebruikt verschillende wegen en middelen om relevante informatie te verkrijgen
  * Zoekt uit welke informatie hij zelf kan vinden
  * Bezorgt informatie zo snel mogelijk en op eigen verantwoordelijkheid
  * Selecteert informatie
  Communiceren en samenwerken
  * Gebruikt media om te communiceren
  * Kent en gebruikt communicatiekanalen (bijvoorbeeld : gebruikt, naar gelang van de situatie of het probleem, het passende kanaal zoals telefoon, e-mail enz. en licht de betrokken personen in, bijvoorbeeld door ze in carbon copy te zetten)
  Produceren en presenteren
  * Organiseert met behulp van media
  * Bereidt informatie doelgroepgericht voor
  * Ondersteunt mondelinge presentaties door ze te visualiseren
  * Zorgt voor correcte vormgeving, lay-out en kleuren
  * Zorgt voor leesbaarheid en correcte citaten
  2. Projectmanagement
  * Beheerst de grondslagen van projectmanagement
  3. Analyseren, reflecteren en handelen
  * Neemt informatie snel op en maakt ze zich eigen
  * Herkent wezenlijke factoren en samenhangen
  * Werkt gestructureerde en doordachte concepten en oplossingen voor problemen uit
  * Argumenteert logisch en begrijpelijk
  * Bepaalt hoeveel tijd nodig is om taken te vervullen
  * Behoudt het overzicht bij het vervullen van verscheidene taken
  * Onderscheidt hoofdzaak van bijzaak, stelt prioriteiten
  4. Zin voor verantwoordelijkheid, zorgvuldigheid en nauwkeurigheid
  * Kent al zijn plichten en taken
  * Ageert herkenbaar om die plichten/taken te vervullen
  * Draagt de gevolgen van zijn handelingen/beslissingen
  * Houdt rekening met de gevolgen van zijn handelingen/beslissingen op middellange en lange termijn
  * Controleert werkresultaten op fouten, volledigheid, begrijpelijkheid enz. voordat anderen er toegang toe krijgen
  * Bereikt resultaten met zo weinig mogelijk fouten
  * Vervult opgelegde taken binnen de gestelde termijn
  5. Bereidheid om te leren, flexibiliteit en openheid
  * Wijzigt gedrag indien oude gedrag niet tot gewenste resultaten leidt
  * Aanvaardt eigen fouten en fouten van anderen en geeft eigen fouten toe
  * Vraagt (regelmatig) feedback
  * Probeert feedback (stuk voor stuk) toe te passen
  * Aanvaardt kritiek zonder zich te rechtvaardigen
  * Denkt na over eigen sterke punten en verbeterbare punten
  * Werkt aan eigen verbeterbare punten
  * Vraagt naar het waarom en reflecteert over de standpunten en de handelwijze van anderen
  * Interesseert zich voor nieuwe dingen
  * Benut vormingsaanbod
  * Interesseert zich voor onderwerpen die niet rechtstreeks met het werk te maken hebben
  * Past met succes toe wat hij geleerd heeft
  6. Belastbaarheid
  * Blijft rustig en gelaten, ook onder buitengewone druk (duur, intensiteit)
  * Brengt verwachte prestaties onder buitengewone druk
  * Stippelt stappen uit om hindernissen te overwinnen
  * Blijft onder druk uiterlijk rustig en doordacht, blijft in staat om te handelen
  * Stelt onder druk prioriteiten wat zijn werk betreft
  * Reageert bedaard op gewijzigde taken en nieuwe situaties
  * Kent strategieën om stress te overwinnen en past ze met succes toe
  7. Doelstellingen nastreven, beslissingen nemen en organiseren
  * Past zijn aanpak aan de doelstellingen aan
  * Streeft het gestelde doel na
  * Stelt koers zo nodig bij (voornamelijk planning en prioriteiten)
  * Streeft ook doelstellingen op langere termijn na
  * Benut manoeuvreer- en beslissingsruimte
  * Beslist binnen redelijke termijn (bijvoorbeeld : zonder lang te aarzelen)
  * Beslist ook als daarmee risico's verbonden zijn
  * Handelt op eigen initiatief
  * Draagt actief bij tot het bereiken van resultaten, fungeert als motor voor de uitvoering
  * Doet voorstellen om processen te verbeteren
  * Beïnvloedt processen met nieuwe eigen ideeën
  8. Communicatievermogen
  * Drukt zich mondeling en schriftelijk duidelijk, kernachtig en begrijpelijk uit
  * Laat anderen uitpraten, luistert actief, stelt vragen
  * Zet woorden kracht bij met mimiek en gebaren
  * Gebruikt een ruime woordenschat
  * Past taalgebruik aan gesprekspartner aan (moeilijkheidsgraad, tempo)
  * Illustreert de feiten met beelden, voorbeelden enz.
  * Verdedigt zijn standpunt met verscheidene argumenten
  * Zorgt voor terugkoppeling naar de gesprekspartners
  9. Vermogen om gesprekken te leiden
  * Plant besprekingen, uitwisseling enz. zowel qua tijd als qua inhoud
  * Betrekt alle deelnemers bij het gesprek
  * Leidt en structureert de uitwisseling met behulp van verscheidene gespreksmethoden
  * Maakt gebruik van visualiseringstechnieken
  * Organiseert besprekingen enz. resultaatgericht
  10. Zelfverzekerd optreden
  * Gaat uit eigen beweging naar anderen toe
  * Zoekt oogcontact met zijn gesprekspartner
  * Spreekt vloeiend, zonder haperingen, zonder 'euh' enz.
  * Vindt verscheidene/overtuigende argumenten
  * Beantwoordt vragen, kritiek enz. rustig met argumenten, vragen enz.
  * Straalt uit dat hij taken en problemen aankan
  * Wekt bij anderen snel en blijvend enthousiasme voor zijn eigen ideeën
  11. Conflictmanagement
  * Kent oorzaken, symptomen, verloop en escalatiegraad van conflicten
  * Onderkent symptomen en escalatiegraad van conflicten en brengt beide aspecten ter sprake
  * Maakt verschillende belangen en gemeenschappelijke doelstellingen duidelijk
  * Gedraagt zich neutraal en onpartijdig als bemiddelaar
  * Stelt vragen in functie van behoeften, doelstellingen en volgende stappen
  * Bemiddelt bij conflicten oplossingsgericht tussen de betrokken partijen
  * Bereikt bij de betrokken partijen begrip voor verschillende standpunten
  1. Compétences médiatiques
  Utiliser et appliquer
  * Maîtrise les programmes MS Outlook, MS Word et MS Excel (surtout l'inspecteur scolaire)
  Informer et rechercher
  * Connaît et utilise des voies et moyens divers pour obtenir des informations pertinentes
  * Choisit "à la carte" les informations qu'il découvre par lui-même
  * Se procure les informations le plus rapidement possible, sous sa propre responsabilité
  * Sélectionne les informations
  Communiquer et coopérer
  * Utilise des moyens de communication
  * Connaît et utilise des canaux de communication (p.ex. choisit le canal ad hoc en fonction de la situation, du problème. Téléphone, courriel etc. et informe les personnes pertinentes, p.ex. en les mettant en CC)
  Produire et présenter
  * Organise à l'aide de médias
  * Prépare les informations selon les destinataires
  * Utilise un soutien visuel pour les présentations orales
  * Veille à utiliser correctement format, mise en page et couleurs
  * Veille à la lisibilité et à utiliser correctement les citations
  2. Gestion de projets
  * Maîtrise les bases de la gestion de projets
  3. Analyse, réflexion et action
  * Enregistre rapidement l'information et se l'approprie
  * Reconnaît les facteurs et interconnections essentiels
  * Elabore des concepts et des solutions de manière structurée et réfléchie
  * Argumente de manière logique et compréhensible
  * Détermine le temps nécessaire pour accomplir des tâches
  * Conserve une vision d'ensemble lorsqu'il remplit différentes tâches
  * Distingue ce qui est ou non important, fixe des priorités
  4. Sens des responsabilités, soin et précision
  * Connaît l'ensemble de ses obligations et tâches
  * Agit de manière reconnaissable pour remplir ces obligations et tâches
  * Assume les conséquences de ses propres actions, décisions
  * Tient compte des conséquences à moyen et long terme de ses actions/décisions
  * Contrôle le fruit de son travail (erreurs, complétude, compréhensibilité etc.) avant de le rendre accessible à d'autres
  * Arrive à un résultat aussi irréprochable que possible
  * Accomplit les tâches dans le délai imparti
  5. Disposition à apprendre, flexibilité et ouverture
  * Modifie son comportement si celui-ci ne mène pas au résultat espéré
  * S'autorise des erreurs et en autorise aux autres; reconnaît ses erreurs
  * Sollicite (régulièrement) du feedback
  * Cherche à exploiter (partiellement) le feedback
  * Accepte la critique sans se justifier
  * Se penche sur ses points forts et champs d'apprentissage
  * Travaille sur ses propres champs d'apprentissage
  * Se renseigne sur les points de vue et manières d'agir des autres, y réfléchit
  * Se confronte avec intérêt à la nouveauté
  * Profite des possibilités de formation continue
  * S'intéresse à des thèmes sortant de son domaine de travail direct
  * Transpose efficacement ce qu'il a appris
  6. Endurance
  * Conserve son calme et sa sérénité, même lorsque la charge de travail est exceptionnelle (durée, intensité)
  * Fournit la prestation attendue lorsque la charge de travail est exceptionnelle
  * Prend des mesures pour franchir les obstacles
  * Reste particulièrement calme et réfléchi lorsqu'il est sous pression; reste en mesure d'agir
  * Fixe des priorités dans son travail lorsqu'il est sous pression
  * Réagit avec calme en cas de tâches modifiées et de situations nouvelles
  * Connaît des stratégies pour surmonter son stress et les applique avec succès
  7. Poursuite des objectifs, décision et organisation
  * Adapte sa façon de faire aux objectifs
  * Poursuit l'objectif à atteindre
  * Procède le cas échéant à des ajustements (surtout en ce qui concerne la planification et les priorités)
  * Poursuit les objectifs, aussi sur une période plus longue
  * Exploite les marges d'action et de décision
  * Prend des décisions dans un délai raisonnable (p.ex. sans trop hésiter)
  * Prend des décisions, même lorsqu'elles comportent un risque
  * Agit de lui-même
  * Contribue activement à des résultats, promeut la mise en oeuvre
  * Formule des propositions en vue d'améliorer les processus
  * Influence les processus par des idées neuves, personnelles
  8. Aptitude à la communication
  * S'exprime clairement, de manière concise et compréhensible, tant oralement que par écrit
  * Laisse s'exprimer, écoute activement, interroge
  * Souligne correctement ses expressions verbales par des mimiques et des gestes
  * Utilise un vocabulaire étendu
  * Adapte sa façon de parler à son interlocuteur (complexité, rythme)
  * Illustre les faits à l'aide d'images, d'exemples etc.
  * Défend sa position avec une multitude d'arguments
  * Rétroagit avec ses interlocuteurs
  9. Aptitude à l'animation
  * Planifie la discussion, l'échange, etc. tant au niveau du temps que du contenu
  * Implique tous les participants
  * Dirige et structure l'échange par différentes méthodes d'animation
  * Applique des techniques de visualisation
  * Organise les discussions etc. en fonction du résultat recherché
  10. Assurance
  * Va de lui-même vers les autres
  * Recherche le contact visuel chez son vis-à-vis
  * Parle de manière fluide, sans hésiter, sans "euh", etc.
  * Trouve des arguments divers, convaincants
  * Répond aux questions, résistances etc. de manière calme, en argumentant, en posant des questions, etc.
  * Rayonne d'assurance quant au fait de pouvoir accomplir les tâches et résoudre efficacement les problèmes
  * Suscite chez les autres de l'enthousiasme à propos de ses propres idées, et ce de manière rapide et durable
  11. Gestion de conflits
  * Connaît les causes de conflit, les symptômes, le déroulement et les degrés d'escalade
  * Décèle les symptômes et les degrés de conflit et y répond
  * Clarifie les différents intérêts et les objectifs communs
  * En tant que médiateur, se comporte de manière neutre et impartiale
  * Pose des questions en fonction des besoins, des objectifs, des étapes ultérieures
  * En cas de conflit, joue les médiateurs entre les parties en recherchant une solution
  * Arrive à obtenir d'elles de la compréhension à l'égard d'opinions différentes
  Gezien om bij het besluit van de Regering 3402/EX/VII/B/II van 14 maart 2013 gevoegd te worden.
  Eupen, 14 maart 2013.
  Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap :
  De Minister-President, Minister van Lokale Besturen,
  K.-H. LAMBERTZ
  De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid,
  O. PAASCH
  Vu pour être annexé à l'arrêté du Gouvernement 3402/EX/VII/B/II du 14 mars 2013.
  Eupen, le 14 mars 2013.
  Pour le Gouvernement de la Communauté germanophone :
  Le Ministre-Président, Ministre des Pouvoirs locaux,
  K.-H. LAMBERTZ
  Le Ministre de l'Enseignement, de la Formation et de l'Emploi,
  O. PAASCH
Art. N2. Bijlage 2. - Evaluatierooster
Art. N2. Annexe 2. - Grille d'évaluation
VereistenWaarneembaarheid
Niet doorlopend
   Waarneembaar Waarneembaar
 12345
Mediacompetentie     
Projectmanagement     
Analyseren, reflecteren en handelen     
Zin voor verantwoordelijkheid, zorgvuldigheid en nauwkeurigheid     
Bereidheid om te leren, flexibiliteit, openheid     
Belastbaarheid     
Doelstellingen nastreven, beslissingen nemen en organiseren     
Communicatievermogen     
Vermogen om gesprekken te leiden     
Zelfverzekerd optreden     
Conflictmanagement    
VereistenWaarneembaarheidNiet doorlopend
   Waarneembaar Waarneembaar12345MediacompetentieProjectmanagementAnalyseren, reflecteren en handelenZin voor verantwoordelijkheid, zorgvuldigheid en nauwkeurigheidBereidheid om te leren, flexibiliteit, openheidBelastbaarheidDoelstellingen nastreven, beslissingen nemen en organiserenCommunicatievermogenVermogen om gesprekken te leidenZelfverzekerd optredenConflictmanagement
ExigencesManifestation
Non constamment
  Observable Observable
 12345
Compétences médiatiques     
Gestion de projets     
Analyse, réflexion et action     
Sens des responsabilités, soin et précision     
Disposition à apprendre, flexibilité, ouverture     
Endurance     
Poursuite des objectifs, décision et organisation     
Aptitude à la communication     
Aptitude à l'animation     
Assurance     
Gestion de conflits    
ExigencesManifestationNon constamment
  Observable Observable12345Compétences médiatiquesGestion de projetsAnalyse, réflexion et actionSens des responsabilités, soin et précisionDisposition à apprendre, flexibilité, ouvertureEndurancePoursuite des objectifs, décision et organisationAptitude à la communicationAptitude à l'animationAssuranceGestion de conflits
12345
Niet waarneembaarNauwelijks/zelden
  waarneembaar
Vaak waarneembaarZeer vaak waarneembaarAltijd/doorlopend
  waarneembaar
12345Niet waarneembaarNauwelijks/zelden
  waarneembaarVaak waarneembaarZeer vaak waarneembaarAltijd/doorlopend
  waarneembaar
Gezien om bij het besluit van de Regering 3402/EX/VII/B/II van 14 maart 2013 gevoegd te worden.
  Eupen, 14 maart 2013.
  Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap :
  De Minister-President,
  Minister van Lokale Besturen,
  K.-H. LAMBERTZ
  De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid,
  O. PAASCH
12345
Non observablePeu/rarement
   observable
Souvent observableTrès souvent
   observable
Toujours/constamment
  observable
12345Non observablePeu/rarement
   observableSouvent observableTrès souvent
   observableToujours/constamment
  observable
Vu pour être annexé à l'arrêté du Gouvernement 3402/EX/VII/B/II du 14 mars 2013.
  Eupen, le 14 mars 2013.
  Pour le Gouvernement de la Communauté germanophone :
  Le Ministre-Président, Ministre des Pouvoirs locaux,
  K.-H. LAMBERTZ
  Le Ministre de l'Enseignement, de la Formation et de l'Emploi,
  O. PAASCH
Art. N3. Bijlage 3. - Profiel vereist van de onderwijsinspecteur
Art. N3. Annexe 3. - Profil requis de l'inspecteur scolaire
VereistenWaarneembaarheid
Niet doorlopend
   Waarneembaar Waarneembaar
 12345
Mediacompetentie x   
Projectmanagement x   
Analyseren, reflecteren en handelen  x  
Zin voor verantwoordelijkheid, zorgvuldigheid en nauwkeurigheid   x 
Bereidheid om te leren, flexibiliteit, openheid  x  
Belastbaarheid  x  
Doelstellingen nastreven, beslissingen nemen en organiseren  x  
Communicatievermogen  x  
Vermogen om gesprekken te leiden  x  
Zelfverzekerd optreden  x  
Conflictmanagement  x 
VereistenWaarneembaarheidNiet doorlopend
   Waarneembaar Waarneembaar12345MediacompetentiexProjectmanagementxAnalyseren, reflecteren en handelenxZin voor verantwoordelijkheid, zorgvuldigheid en nauwkeurigheidxBereidheid om te leren, flexibiliteit, openheidxBelastbaarheidxDoelstellingen nastreven, beslissingen nemen en organiserenxCommunicatievermogenxVermogen om gesprekken te leidenxZelfverzekerd optredenxConflictmanagementx
ExigencesManifestation
Non constamment
  Observable Observable
 12345
Compétences médiatiques x   
Gestion de projets x   
Analyse, réflexion et action  x  
Sens des responsabilités, soin et précision   x 
Disposition à apprendre, flexibilité, ouverture  x  
Endurance  x  
Poursuite des objectifs, décision et organisation  x  
Aptitude à la communication  x  
Aptitude à l'animation  x  
Assurance  x  
Gestion de conflits  x 
ExigencesManifestationNon constamment
  Observable Observable12345Compétences médiatiquesxGestion de projetsxAnalyse, réflexion et actionxSens des responsabilités, soin et précisionxDisposition à apprendre, flexibilité, ouverturexEndurancexPoursuite des objectifs, décision et organisationxAptitude à la communicationxAptitude à l'animationxAssurancexGestion de conflitsx
1 2 3 4 5
Niet waarneembaar Nauwelijks/zelden
  waarneembaar
Vaak waarneembaar Zeer vaak waarneembaar Altijd/doorlopend
  waarneembaar
1 2 3 4 5 Niet waarneembaar Nauwelijks/zelden
  waarneembaar Vaak waarneembaar Zeer vaak waarneembaar Altijd/doorlopend
  waarneembaar
Gezien om bij het besluit van de Regering 3402/EX/VII/B/II van 14 maart 2013 gevoegd te worden.
  Eupen, 14 maart 2013.
  Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap :
  De Minister-President, Minister van Lokale Besturen,
  K.-H. LAMBERTZ
  De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid,
  O. PAASCH
12345
Non observablePeu/rarement
   observable
Souvent observableTrès souvent
   observable
Toujours/constamment
   observable
12345Non observablePeu/rarement
   observableSouvent observableTrès souvent
   observableToujours/constamment
   observable
Vu pour être annexé à l'arrêté du Gouvernement 3402/EX/VII/B/II du 14 mars 2013.
  Eupen, le 14 mars 2013.
  Pour le Gouvernement de la Communauté germanophone :
  Le Ministre-Président, Ministre des Pouvoirs locaux,
  K.-H. LAMBERTZ
  Le Ministre de l'Enseignement, de la Formation et de l'Emploi,
  O. PAASCH
Art. N4. Bijlage 4. -[1 Profiel vereist van de adviseur voor schoolontwikkeling en van de adjunct voor inclusie en integratie]1
Art. N4. Annexe 4. -[1 Profil requis du conseiller en développement scolaire et de l'adjoint pour l'inclusion et l'intégration ]1
VereistenWaarneembaarheid
Niet doorlopend
   Waarneembaar Waarneembaar
 12345
Mediacompetentie  x  
Projectmanagement x   
Analyseren, reflecteren en handelen  x  
Zin voor verantwoordelijkheid, zorgvuldigheid en nauwkeurigheid  x  
Bereidheid om te leren, flexibiliteit, openheid  x  
Belastbaarheid  x  
Doelstellingen nastreven, beslissingen nemen en organiseren  x  
Communicatievermogen  x  
Vermogen om gesprekken te leiden  x  
Zelfverzekerd optreden  x  
Conflictmanagement  x 
VereistenWaarneembaarheidNiet doorlopend
   Waarneembaar Waarneembaar12345MediacompetentiexProjectmanagementxAnalyseren, reflecteren en handelenxZin voor verantwoordelijkheid, zorgvuldigheid en nauwkeurigheidxBereidheid om te leren, flexibiliteit, openheidxBelastbaarheidxDoelstellingen nastreven, beslissingen nemen en organiserenxCommunicatievermogenxVermogen om gesprekken te leidenxZelfverzekerd optredenxConflictmanagementx
ExigencesManifestation
Non constamment
   Observable Observable
 12345
Compétences médiatiques  x  
Gestion de projets x   
Analyse, réflexion et action  x  
Sens des responsabilités, soin et précision  x  
Disposition à apprendre, flexibilité, ouverture  x  
Endurance  x  
Poursuite des objectifs, décision et organisation  x  
Aptitude à la communication  x  
Aptitude à l'animation  x  
Assurance  x  
Gestion de conflits  x 
ExigencesManifestationNon constamment
   Observable Observable12345Compétences médiatiquesxGestion de projetsxAnalyse, réflexion et actionxSens des responsabilités, soin et précisionxDisposition à apprendre, flexibilité, ouverturexEndurancexPoursuite des objectifs, décision et organisationxAptitude à la communicationxAptitude à l'animationxAssurancexGestion de conflitsx
1 2 3 4 5
Niet waarneembaar Nauwelijks/zelden
  waarneembaar
Vaak waarneembaar Zeer vaak waarneembaar Altijd/doorlopend
  waarneembaar
1 2 3 4 5 Niet waarneembaar Nauwelijks/zelden
  waarneembaar Vaak waarneembaar Zeer vaak waarneembaar Altijd/doorlopend
  waarneembaar
Gezien om bij het besluit van de Regering 3402/EX/VII/B/II van 14 maart 2013 gevoegd te worden.
  Eupen, 14 maart 2013.
  Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap :
  De Minister-President, Minister van Lokale Besturen,
  K.-H. LAMBERTZ
  De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid,
  O. PAASCH
  
12345
Non observablePeu/rarement
  observable
Souvent observableTrès souvent
   observable
Toujours/constamment
   observable
12345Non observablePeu/rarement
  observableSouvent observableTrès souvent
   observableToujours/constamment
   observable
Vu pour être annexé à l'arrêté du Gouvernement 3402/EX/VII/B/II du 14 mars 2013.
  Eupen, le 14 mars 2013.
  Pour le Gouvernement de la Communauté germanophone :
  Le Ministre-Président, Ministre des Pouvoirs locaux,
  K.-H. LAMBERTZ
  Le Ministre de l'Enseignement, de la Formation et de l'Emploi,
  O. PAASCH