1° "Onderwijswetboek": het wetboek van basis- en secundair onderwijs;
2° "Scholen met een aanpassingsstelsel": scholen waarvan is vastgesteld dat zij een significant verschil in prestaties hebben ten opzichte van het schoolgemiddelde en die een aanpassingsstelsel moeten ontwikkelen overeenkomstig de artikelen 1.5.2-13 en 1.5.2-16 van het onderwijswetboek;
3° "PILOTAGE-toepassing": de computertoepassing bedoeld in artikel 4 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 24 oktober 2018 tot vaststelling van de voorwaarden voor het opstellen van de controleplannen en het sluiten van de doelstellingenovereenkomsten voor de scholen in toepassing van de artikelen 1.5.2-1 tot 1.5.2-5 van het wetboek van het basis- en secundair onderwijs;
4° "verwijzingsauditor": de verwijzingsauditor bedoeld in punt 5.3 van de bijlage bij het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 26 juni 2019 tot vaststelling van de algemene methodologie van de schoolaudit met toepassing van de artikelen 4, § 1, tweede lid, 5, § 1, tweede lid, en 7, § 1, tweede lid, van het decreet van 10 januari 2019 met betrekking tot de algemene inspectiedienst;
5° "EDA-component": de specifieke component van de PILOTAGE-toepassing die wordt gebruikt om het aanpassingsstelsel te coderen en het samenwerkingsprotocol af te sluiten.
6° "Werkdagen": kalenderdagen met uitzondering van zaterdagen, zondagen en feestdagen;
7° "Eind van de auditopdracht": op het einde van de twaalf schoolwerkdagen na de afsluitingsvergadering overeenkomstig punt 5.4, 6° van het auditverdrag bij het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 26 juni 2019 tot vaststelling van de algemene methodologie van de audit in de scholen met toepassing van de artikelen 4, § 1, tweede lid, 5, § 1, tweede lid, en 7, § 1, tweede lid, van het decreet van 10 januari 2019 met betrekking tot de algemene inspectiedienst;
[1 8° "Decreet betreffende het prioritaire programma van werken": het decreet van 16 november 2007 betreffende het prioritaire programma voor werken aan de schoolgebouwen van het gewoon en gespecialiseerd basisonderwijs, van het gewoon en gespecialiseerd secundair onderwijs en van het secundair onderwijs voor sociale promotie, van het kunstonderwijs met beperkt leerplan, van de psycho-medisch-sociale centra alsook van de internaten van het gewoon en gespecialiseerd basis- en secundair onderwijs, georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse Gemeenschap;
9° "Besluit tot identificatie van EDA's": het besluit van de regering van de Franse Gemeenschap van 20 mei 2020 tot precisering van het begrip prestaties met een significant verschil naar beneden ten opzichte van het gemiddelde van de vergeleken scholen en tot vaststelling van de procedure voor de identificatie van de bedoelde scholen;
10° " minister ": de minister belast met het leerplichtonderwijs;
11° "EMP": scholen voor gewoon basis- of lager onderwijs;
12° " EST " : scholen voor gewoon secundair overgangsonderwijs voor meer dan 85% van de leerlingen van de 2e en 3e graad;
13° "ESQ" : scholen waar meer dan 75% van de leerlingen van de 2e en 3e graad gewoon secundair kwalificatie-onderwijs volgen;
14° "ESM": andere scholen voor gewoon secundair onderwijs, de zogenaamde gemengde scholen, d.w.z. scholen die niet in het EST-profiel en het ESQ-profiel zijn opgenomen.]1