Comparaison NL / FR

| Word Word (citation)

Nederlands (NL)

Français (FR)

Titre
12 SEPTEMBER 2017. - Bericht met betrekking tot de goedkeuring van de norm inzake de opheffing van bepaalde normen en aanbevelingen van het Instituut van de Bedrijfsrevisoren (IBR)
Titre
12 SEPTEMBRE 2017. - Avis relatif à l'approbation de la norme relative à l'abrogation de certaines normes et recommandations de l'Institut des Réviseurs d'Entreprises (IRE)
Informations sur le document
Tekst (1)
Texte (1)
Artikel M.   Overeenkomstig de bepalingen van artikel 31 van de wet van 7 december 2016 tot organisatie van het beroep van en het publiek toezicht op de bedrijfsrevisoren, werd een ontwerp van norm inzake de opheffing van bepaalde normen en aanbevelingen van het Instituut van de Bedrijfsrevisoren (IBR) ter goedkeuring voorgelegd aan de Hoge Raad voor de economische beroepen en aan de minister bevoegd voor Economie, na het voorwerp te hebben uitgemaakt van een openbare raadpleging.
  De norm heeft als doel de opheffing van de volgende normen:
  - De normen van 30 augustus 2007 inzake bepaalde aspecten verbonden met de onafhankelijkheid van de commissaris;
  - De normen van 11 april 2008 inzake de kwaliteitscontrole.
  De norm heeft eveneens als doel om de opheffing van de volgende normen en aanbevelingen te bevestigen:
  - De normen en aanbevelingen die werden opgeheven door de norm van 10 november 2009 inzake de toepassing van de ISA's in België;
  - De norm betreffende de controle van het jaarverslag over de (geconsolideerde) jaarrekening die werd opgeheven door de bijkomende norm van 29 maart 2013 bij de in België van toepassing zijnde ISA's;
  - De aanbeveling betreffende de controle van de vormvereisten in verband met de vaststelling, de goedkeuring en de bekendmaking van de jaarrekening en de geconsolideerde jaarrekening, die werd opgeheven door de bijkomende norm van 29 maart 2013 bij de in België van toepassing zijnde ISA's.
  Deze norm werd aangenomen door de Raad van het Instituut van de Bedrijfsrevisoren op 24 februari 2017 en 26 april 2017 en werd goedgekeurd door de Hoge Raad voor de economische beroepen op 27 april 2017, en door de minister bevoegd voor Economie.
Article M.   Conformément aux dispositions de l'article 31 de la loi du 7 décembre 2016 portant organisation de la profession et de la supervision publique des réviseurs d'entreprises, un projet de norme relative à l'abrogation de certaines normes et recommandations de l'Institut des Réviseurs d'Entreprises (IRE) a été soumis pour approbation au Conseil supérieur des professions économiques et au ministre ayant l'Economie dans ses attributions, après avoir fait l'objet d'une consultation publique.
  La norme a pour objet l'abrogation des normes suivantes :
  - Les normes du 30 août 2007 relatives à certains aspects liés à l'indépendance du commissaire ;
  - Les normes du 11 avril 2008 relatives au contrôle de qualité.
  La norme a également pour objet de confirmer l'abrogation des normes et recommandations suivantes :
  - Les normes et recommandations qui ont été abrogées par la norme du 10 novembre 2009 relative à l'application des normes ISA en Belgique ;
  - La norme relative au contrôle du rapport de gestion sur les comptes annuels (ou consolidés), qui a été abrogée par la norme complémentaire aux normes ISA applicables en Belgique, du 29 mars 2013 ;
  - La recommandation relative au contrôle des formalités d'arrêté, d'approbation et de publication des comptes annuels et consolidés, qui a été abrogée par la norme complémentaire aux normes ISA applicables en Belgique, du 29 mars 2013.
  Cette norme a été adoptée par le Conseil de l'Institut des Réviseurs d'Entreprises en date du 24 février 2017 et du 26 avril 2017 et a été approuvée par le Conseil supérieur des professions économiques, en date du 27 avril 2017, et par le ministre ayant l'Economie dans ses attributions.