Nederlands (NL)
Français (FR)
Titre
3 APRIL 2014. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot wijziging van bepaalde bepalingen inzake de exploitatie en de controle van antennes die elektromagnetische golven uitzenden
Titre
3 AVRIL 2014. - Arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale modifiant certaines dispositions en matière d'exploitation et de contrôle d'antennes émettrices d'ondes électromagnétiques
Informations sur le document
Numac: 2014031363
Datum: 2014-04-03
Info du document
Numac: 2014031363
Date: 2014-04-03
Table des matières
Table des matières
Tekst (35)
Texte (35)
HOOFDSTUK I.-. - Wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 4 maart 1999 tot vaststelling van de ingedeelde inrichtingen van klasse IB, II, IC en III met toepassing van artikel 4 van de ordonnantie van 5 juni 1997 betreffende de milieuvergunningen
CHAPITRE Ier. - Modification de l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 4 mars 1999 fixant la liste des installations de classe IB, II, IC et III en exécution de l'article 4 de l'ordonnance du 5 juin 1997 relative aux permis d'environnement
Artikel 1. In het opschrift van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 4 maart 1999 tot vaststelling van de ingedeelde inrichtingen van klasse IB, II, IC en III met toepassing van artikel 4 van de ordonnantie van 5 juni 1997 betreffende de milieuvergunningen wordt ", ID" ingevoegd na de woorden "klasse IB, II, IC".
Article 1er. Le titre de l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 4 mars 1999 fixant la liste des installations de classe IB, II, IC et III en exécution de l'article 4 de l'ordonnance du 5 juin 1997 relative aux permis d'environnement est modifié afin d'y inclure les termes : " , ID " à la suite des termes " classe IB, II, IC ".
Art.2. In artikel 1 van het voornoemde besluit worden de woorden "klassen IB, II en III" vervangen door de woorden "klassen IB, IC, ID, II en III".
Art.2. Dans l'article 1 de l'arrêté précité, les termes " classes IB, II et III " sont remplacés par les termes " classes IB, IC, ID, II et III ".
Art.3. De rubrieken 162 en 162A van de bijlage van het voornoemde besluit worden vervangen door de volgende rubrieken :
Art.3. Les rubriques 162 et 162A de l'annexe de l'arrêté précité sont remplacées par les rubriques suivantes :
(Tabel niet opgenomen om technische redenen, zie B.St. van 30-04-2014, p. 35656)
(Tableau non repris pour des raisons techniques, voir M.B. du 30-04-2014, p. 35656)
HOOFDSTUK II. - Wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 28 mei 2009 tot vaststelling van de samenstelling van het dossier voor de aanvraag van een milieuattest, -aangifte en -vergunning
CHAPITRE II. - Modification de l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 28 mai 2009 déterminant la composition du dossier de demande de certificat, de déclaration et de permis d'environnement
Art.4. Artikel 5 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 28 mei 2009 tot vaststelling van de samenstelling van het dossier voor de aanvraag van een milieuattest, -aangifte en -vergunning wordt opnieuw genummerd en wordt artikel 5/1.
Art.4. L'article 5 de l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 28 mai 2009 déterminant la composition du dossier de demande de certificat, de déclaration et de permis d'environnement est renuméroté et devient l'article 5/1.
Art.5. Na artikel 5 van het voornoemde besluit worden twee artikelen ingevoegd, die als volgt luiden
"Artikel 5/2. Een aanvraag voor een milieuvergunning voor inrichtingen van klasse ID wordt in drie exemplaren ingediend via het formulier dat als bijlage VI bij dit besluit is gevoegd.
Artikel 5/3. De Minister bevoegd voor Leefmilieu kan de technische bijlagen van dit besluit aanvullen."
"Artikel 5/2. Een aanvraag voor een milieuvergunning voor inrichtingen van klasse ID wordt in drie exemplaren ingediend via het formulier dat als bijlage VI bij dit besluit is gevoegd.
Artikel 5/3. De Minister bevoegd voor Leefmilieu kan de technische bijlagen van dit besluit aanvullen."
Art.5. A la suite de l'article 5 de l'arrêté précité, sont insérés deux articles rédigés tel que suit :
" Article 5/2. Une demande de permis d'environnement pour des installations de classe ID est introduite en trois exemplaires au moyen du formulaire repris à l'annexe VI du présent arrêté.
Article 5/3. Le Ministre qui a l'Environnement dans ses compétences peut compléter les annexes techniques du présent arrêté. "
" Article 5/2. Une demande de permis d'environnement pour des installations de classe ID est introduite en trois exemplaires au moyen du formulaire repris à l'annexe VI du présent arrêté.
Article 5/3. Le Ministre qui a l'Environnement dans ses compétences peut compléter les annexes techniques du présent arrêté. "
Art.6. De bijlagen van het voornoemde besluit worden aangevuld met een bijlage VI zoals bij dit besluit gevoegd.
Art.6. Les annexes de l'arrêté précité sont complétées par l'annexe VI telle que jointe dans l'annexe du présent arrêté.
HOOFDSTUK III. - Wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 8 oktober 2009 tot vaststelling van de methode en de omstandigheden voor de meting van het elektromagnetische veld dat door bepaalde zendmasten uitgezonden wordt
CHAPITRE III. - Modification de l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 8 octobre 2009 fixant la méthode et les conditions de mesure du champ électromagnétique émis par certaines antennes
Art.7. De definities van "dominant signaal" en "verschil in decibel tussen twee elektrische veld" van het 1e artikel van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 8 oktober 2009 tot vaststelling van de methode en de omstandigheden voor de meting van het elektromagnetische veld dat door bepaalde zendmasten uitgezonden wordt, worden geschrapt.
Art.7. Les définitions du " signal dominant " et de la " différence en décibel entre deux niveaux de champ électrique " fixées dans l'article 1er de l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 8 octobre 2009 fixant la méthode et les conditions de mesure du champ électromagnétique émis par certaines antennes sont supprimées.
Art.8. Artikel 2 van het voornoemde besluit wordt hernummerd tot artikel 2/1.
Na artikel 2/1 van het voornoemde besluit wordt een artikel 2/2 ingevoegd, dat als volgt luidt :
"Artikel 2/2. Als de signaalfrequentie lager is dan 300 MHz, worden zowel het magnetische als het elektrische deel van het veld gemeten."
Na artikel 2/1 van het voornoemde besluit wordt een artikel 2/2 ingevoegd, dat als volgt luidt :
"Artikel 2/2. Als de signaalfrequentie lager is dan 300 MHz, worden zowel het magnetische als het elektrische deel van het veld gemeten."
Art.8. L'article 2 de l'arrêté précité est renuméroté et devient l'article 2/1.
A la suite de l'article 2/1 de l'arrêté précité, est inséré un article 2/2, rédigé comme suit :
" Article 2/2. Lorsque la fréquence du signal est inférieure à 300 MHz, tant la partie magnétique que la partie électrique du champ sont mesurées. "
A la suite de l'article 2/1 de l'arrêté précité, est inséré un article 2/2, rédigé comme suit :
" Article 2/2. Lorsque la fréquence du signal est inférieure à 300 MHz, tant la partie magnétique que la partie électrique du champ sont mesurées. "
Art.9. Na artikel 2/2 van het voornoemde besluit wordt een artikel 2/3 ingevoegd, dat als volgt luidt :
"Artikel 2/3. De signalen van de UMTS- en LTE-technologie worden gemeten door integratie van het gehele signaal."
"Artikel 2/3. De signalen van de UMTS- en LTE-technologie worden gemeten door integratie van het gehele signaal."
Art.9. A la suite de l'article 2/2 de l'arrêté précité est inséré un article 2/3, rédigé comme suit :
" Article 2/3. Les signaux de technologie UMTS et LTE sont mesurés par intégration de la totalité du signal. "
" Article 2/3. Les signaux de technologie UMTS et LTE sont mesurés par intégration de la totalité du signal. "
Art.10. Artikel 3 van het voornoemde besluit wordt als volgt gewijzigd :
1° In het tweede lid worden de woorden "3 V/m" vervangen door "de geldende norm".
2° In het derde lid wordt na het woord : "richtingen." de volgende zin ingevoegd :
"Als een operator verschillende technologieën gebruikt, bijvoorbeeld GSM, GSMR, DCS, UMTS, LTE, TETRA enz., wordt elke technologie minstens twee minuten gemeten."
3° Het lid "Het maximumniveau van elk beschouwd signaal is gelijk aan de grootste waarde van de gemiddelde absolute waarden van elke beschouwd signaal." wordt vervangen door "Het maximumniveau van elk beschouwd signaal is gelijk aan de kwadratische som van de vectoriële som van elk signaal."
1° In het tweede lid worden de woorden "3 V/m" vervangen door "de geldende norm".
2° In het derde lid wordt na het woord : "richtingen." de volgende zin ingevoegd :
"Als een operator verschillende technologieën gebruikt, bijvoorbeeld GSM, GSMR, DCS, UMTS, LTE, TETRA enz., wordt elke technologie minstens twee minuten gemeten."
3° Het lid "Het maximumniveau van elk beschouwd signaal is gelijk aan de grootste waarde van de gemiddelde absolute waarden van elke beschouwd signaal." wordt vervangen door "Het maximumniveau van elk beschouwd signaal is gelijk aan de kwadratische som van de vectoriële som van elk signaal."
Art.10. L'article 3 de l'arrêté précité est modifié comme suit :
1° à l'alinéa 2, les mots " 3 V/m " sont remplacés par " la norme en vigueur ";
2° à l'alinéa 3, à la suite des termes : " entre elles. " est insérée la phrase suivante :
" Lorsqu'un opérateur utilise plusieurs technologies (par exemple GSM, GSMR, DCS, UMTS, LTE, TETRA, ...) chacune d'entre elles fait l'objet d'une mesure d'au moins deux minutes. "
3° L'alinéa " Le niveau maximum de chaque signal considéré est égal à la somme quadratique de la somme vectorielle de chaque signal dominant. " est remplacé par " Le niveau maximum de chaque signal considéré est égal à la somme quadratique de la somme vectorielle de chaque signal. "
1° à l'alinéa 2, les mots " 3 V/m " sont remplacés par " la norme en vigueur ";
2° à l'alinéa 3, à la suite des termes : " entre elles. " est insérée la phrase suivante :
" Lorsqu'un opérateur utilise plusieurs technologies (par exemple GSM, GSMR, DCS, UMTS, LTE, TETRA, ...) chacune d'entre elles fait l'objet d'une mesure d'au moins deux minutes. "
3° L'alinéa " Le niveau maximum de chaque signal considéré est égal à la somme quadratique de la somme vectorielle de chaque signal dominant. " est remplacé par " Le niveau maximum de chaque signal considéré est égal à la somme quadratique de la somme vectorielle de chaque signal. "
Art.11. § 1. In de titel van hoofdstuk III van het voornoemde besluit wordt het woord "dominant" geschrapt.
§ 2. Paragraaf 2 van artikel 4 van het voornoemde besluit wordt geschrapt.
§ 2. Paragraaf 2 van artikel 4 van het voornoemde besluit wordt geschrapt.
Art.11. § 1. Le terme " dominant " est supprimé du titre du chapitre III de l'arrêté précité.
§ 2. Le paragraphe 2 de l'article 4 de l'arrêté précité est supprimé.
§ 2. Le paragraphe 2 de l'article 4 de l'arrêté précité est supprimé.
Art.12. De titel van hoofdstuk IV van het voornoemde besluit wordt vervangen door de volgende titel : "Samengestelde velden".
Art.12. Le titre du chapitre IV de l'arrêté précité est remplacé par le titre suivant : " Champs composés ".
Art.13. Artikel 5 van het voornoemde besluit wordt vervangen door het volgende artikel :
"Art. 5. Voor de technologieën GSM900, DCS 1800, UMTS en LTE worden de waarden van de maximale dichtheden, die gedefinieerd zijn in artikel 3 van de ordonnantie, berekend op 800, 900, 1800, 2100, 2600 en 3500 MHz volgens de frequentieband waarvan de technologie gebruikmaakt."
"Art. 5. Voor de technologieën GSM900, DCS 1800, UMTS en LTE worden de waarden van de maximale dichtheden, die gedefinieerd zijn in artikel 3 van de ordonnantie, berekend op 800, 900, 1800, 2100, 2600 en 3500 MHz volgens de frequentieband waarvan de technologie gebruikmaakt."
Art.13. L'article 5 de l'arrêté précité est remplacé par l'article suivant :
" Art. 5. Pour les technologies GSM900, DCS 1800, UMTS et LTE, les valeurs de densités maximales, définies à l'article 3 de l'ordonnance, sont calculées à 800, 900, 1800, 2100, 2600 et 3500 MHz selon la bande de fréquence utilisée par la technologie. "
" Art. 5. Pour les technologies GSM900, DCS 1800, UMTS et LTE, les valeurs de densités maximales, définies à l'article 3 de l'ordonnance, sont calculées à 800, 900, 1800, 2100, 2600 et 3500 MHz selon la bande de fréquence utilisée par la technologie. "
Art.14. § 1. Een hoofdstuk VII getiteld "Meetverslag" wordt ingevoegd na hoofdstuk VI van het voornoemde besluit.
§ 2. In dit hoofdstuk wordt een artikel 8 ingevoegd, dat als volgt luidt :
"Artikel 8. Onverminderd hetgeen bepaald is in artikel 17 van de ordonnantie van 25 maart 1999 betreffende de opsporing, de vaststelling, de vervolging en de bestraffing van misdrijven inzake leefmilieu, kan de Minister bevoegd voor Leefmilieu de vermeldingen in het meetverslag aanvullen of preciseren".
§ 2. In dit hoofdstuk wordt een artikel 8 ingevoegd, dat als volgt luidt :
"Artikel 8. Onverminderd hetgeen bepaald is in artikel 17 van de ordonnantie van 25 maart 1999 betreffende de opsporing, de vaststelling, de vervolging en de bestraffing van misdrijven inzake leefmilieu, kan de Minister bevoegd voor Leefmilieu de vermeldingen in het meetverslag aanvullen of preciseren".
Art.14. § 1. Un chapitre VII intitulé " Rapport de mesures " est inséré à la suite du chapitre VI de l'arrêté précité.
§ 2. Dans ce chapitre est inséré un article 8, rédigé comme suit :
" Article 8. Sans préjudice des dispositions fixées par l'article 17 de l'ordonnance du 25 mars 1999 relative à la recherche, la constatation, la poursuite et la répression des infractions en matière d'environnement, le Ministre en charge de l'Environnement peut compléter ou préciser les indications consignées dans le rapport de mesures ".
§ 2. Dans ce chapitre est inséré un article 8, rédigé comme suit :
" Article 8. Sans préjudice des dispositions fixées par l'article 17 de l'ordonnance du 25 mars 1999 relative à la recherche, la constatation, la poursuite et la répression des infractions en matière d'environnement, le Ministre en charge de l'Environnement peut compléter ou préciser les indications consignées dans le rapport de mesures ".
HOOFDSTUK IV. - Wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 30 oktober 2009 betreffende bepaalde antennes die elektromagnetische golven uitzenden
CHAPITRE IV. - Modification de l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 30 octobre 2009 relatif à certaines antennes émettrices d'ondes électromagnétiques
Art.15. § 1. In artikel 2 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 30 oktober 2009 betreffende bepaalde antennes die elektromagnetische golven uitzenden, worden de punten 5°, 6° en 13° geschrapt.
§ 2. In hetzelfde artikel worden de volgende punten ingevoegd :
"20° site : geheel van de antennes die eigendom zijn van eenzelfde operator en die opgenomen moeten worden in eenzelfde aangifte of eenzelfde milieuvergunning;
21° HMA : de hoogte van het midden van de antenne ten opzichte van de grond;
22° macroantenne : ingedeelde outdoor-antenne met een HMA van meer dan 6 meter;
23° microantenne : ingedeelde outdoor-antenne met een HMA van minder dan 6 meter;"
24° sector : geheel van de antennes van een site waarvan het azimut zich situeert in een bundel van +/- 15 graden."
§ 2. In hetzelfde artikel worden de volgende punten ingevoegd :
"20° site : geheel van de antennes die eigendom zijn van eenzelfde operator en die opgenomen moeten worden in eenzelfde aangifte of eenzelfde milieuvergunning;
21° HMA : de hoogte van het midden van de antenne ten opzichte van de grond;
22° macroantenne : ingedeelde outdoor-antenne met een HMA van meer dan 6 meter;
23° microantenne : ingedeelde outdoor-antenne met een HMA van minder dan 6 meter;"
24° sector : geheel van de antennes van een site waarvan het azimut zich situeert in een bundel van +/- 15 graden."
Art.15. § 1. Dans l'article 2 de l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 30 octobre 2009 relatif à certaines antennes émettrices d'ondes électromagnétiques, sont supprimés les points 5°, 6° et 13°.
§ 2. Sont insérés dans le même article, les points suivants :
" 20° Site : ensemble d'antennes appartenant au même opérateur et devant être couvert par une même déclaration ou par un même permis d'environnement;
21° HMA : hauteur du milieu de l'antenne par rapport au sol;
22° antenne macro : antenne outdoor classée dont la HMA est supérieure à 6 mètres;
23° antenne micro : antenne outdoor classée dont la HMA est inférieure à 6 mètres;
24° secteur : ensemble des antennes d'un site dont l'azimut se trouve dans un faisceau de +/- 15 degrés. "
§ 2. Sont insérés dans le même article, les points suivants :
" 20° Site : ensemble d'antennes appartenant au même opérateur et devant être couvert par une même déclaration ou par un même permis d'environnement;
21° HMA : hauteur du milieu de l'antenne par rapport au sol;
22° antenne macro : antenne outdoor classée dont la HMA est supérieure à 6 mètres;
23° antenne micro : antenne outdoor classée dont la HMA est inférieure à 6 mètres;
24° secteur : ensemble des antennes d'un site dont l'azimut se trouve dans un faisceau de +/- 15 degrés. "
Art.16. § 1. Punt 2° van artikel 4, § 2, van het voornoemde besluit wordt als volgt gewijzigd :
1° De volgende woorden worden geschrapt :
"- de openingshoek op 3 dB in het horizontale vlak;
- de openingshoek op 3 dB in het verticale vlak of de envelop van de openingshoeken op 3 dB in het verticale vlak gevormd door de verschillende mogelijke tilts;
- het maximale vermogen ter hoogte van de ingang van de antenne (W of dBm);
- het EIRP (W of dBm);"
2° De woorden "de hoogte van het midden van de antenne ten opzichte van de grond" worden vervangen door de woorden "de HMA".
§ 2. Punt 3° van artikel 4, § 2, van het voornoemde besluit wordt vervangen door het volgende punt :
"3° één of meerdere plannen of 3D-modellen of gegevens die noodzakelijk zijn voor de realisatie van die 3D-modellen met behulp van de simulatietool die bedoeld wordt in het ministeriële besluit van 30 juni 2010 betreffende de validering van een simulatietool voor de berekening van het elektrisch veld van een antenne die elektromagnetische golven uitzendt, die in voorkomend geval aantonen dat de ingedeelde antennes die door de operator geëxploiteerd worden of waarvoor de operator een vergunning heeft verkregen, in geen enkele voor het publiek toegankelijke zone 25%, 33% of 50% van de geldende norm in de onderzoekszone overschrijden. Deze plannen of 3D-modellen kunnen afkomstig zijn van een geografische gegevensbank zoals Urbis. Het elektrisch veld wordt berekend per operator en niet voor alle operatoren samen."
§ 3. Punt 4° van artikel 4, § 2, van het voornoemde besluit wordt vervangen door het volgende punt :
"4° Eén of meerdere plannen of 3D-modellen of gegevens die noodzakelijk zijn voor de realisatie van die 3D-modellen met behulp van de simulatietool die bedoeld wordt in het ministeriële besluit van 30 juni 2010 betreffende de validering van een simulatietool voor de berekening van het elektrisch veld van een antenne die elektromagnetische golven uitzendt die aantonen dat alle geëxploiteerde of voor exploitatie vergunde ingedeelde antennes in de onderzoekszone van de beschouwde antenne voldoen aan de geldende norm voor de betreffende onderzoekszone. Daarbij moet rekening gehouden worden met de antennes die opgenomen zijn in het kadaster waarin de ordonnantie voorziet en die onderworpen zijn aan rubriek 162 B. Dit elektrisch veld wordt berekend voor alle operatoren samen. Het Instituut stelt de nodige gegevens ter beschikking van de aanvragers van een milieuvergunning."
§ 4. Na artikel 4 wordt een paragraaf 4 ingevoegd die als volgt luidt :
" § 4. De aanvragers van een milieuvergunning met betrekking tot de rubrieken 162 A of 162 B, dienen hun aanvraag in conform de volgende bepalingen :
1° Voor de zendantennes dienen de aanvragers het daartoe bestemde formulier in en vullen ze enkel het kader met betrekking tot de plaats van de inrichting en de identificatie van de aanvrager in, alsook het kader betreffende Natura 2000.
2° Voor de technische installaties die nodig zijn voor de uitbating van de antennes, dienen de aanvragers het daartoe bestemde formulier in."
1° De volgende woorden worden geschrapt :
"- de openingshoek op 3 dB in het horizontale vlak;
- de openingshoek op 3 dB in het verticale vlak of de envelop van de openingshoeken op 3 dB in het verticale vlak gevormd door de verschillende mogelijke tilts;
- het maximale vermogen ter hoogte van de ingang van de antenne (W of dBm);
- het EIRP (W of dBm);"
2° De woorden "de hoogte van het midden van de antenne ten opzichte van de grond" worden vervangen door de woorden "de HMA".
§ 2. Punt 3° van artikel 4, § 2, van het voornoemde besluit wordt vervangen door het volgende punt :
"3° één of meerdere plannen of 3D-modellen of gegevens die noodzakelijk zijn voor de realisatie van die 3D-modellen met behulp van de simulatietool die bedoeld wordt in het ministeriële besluit van 30 juni 2010 betreffende de validering van een simulatietool voor de berekening van het elektrisch veld van een antenne die elektromagnetische golven uitzendt, die in voorkomend geval aantonen dat de ingedeelde antennes die door de operator geëxploiteerd worden of waarvoor de operator een vergunning heeft verkregen, in geen enkele voor het publiek toegankelijke zone 25%, 33% of 50% van de geldende norm in de onderzoekszone overschrijden. Deze plannen of 3D-modellen kunnen afkomstig zijn van een geografische gegevensbank zoals Urbis. Het elektrisch veld wordt berekend per operator en niet voor alle operatoren samen."
§ 3. Punt 4° van artikel 4, § 2, van het voornoemde besluit wordt vervangen door het volgende punt :
"4° Eén of meerdere plannen of 3D-modellen of gegevens die noodzakelijk zijn voor de realisatie van die 3D-modellen met behulp van de simulatietool die bedoeld wordt in het ministeriële besluit van 30 juni 2010 betreffende de validering van een simulatietool voor de berekening van het elektrisch veld van een antenne die elektromagnetische golven uitzendt die aantonen dat alle geëxploiteerde of voor exploitatie vergunde ingedeelde antennes in de onderzoekszone van de beschouwde antenne voldoen aan de geldende norm voor de betreffende onderzoekszone. Daarbij moet rekening gehouden worden met de antennes die opgenomen zijn in het kadaster waarin de ordonnantie voorziet en die onderworpen zijn aan rubriek 162 B. Dit elektrisch veld wordt berekend voor alle operatoren samen. Het Instituut stelt de nodige gegevens ter beschikking van de aanvragers van een milieuvergunning."
§ 4. Na artikel 4 wordt een paragraaf 4 ingevoegd die als volgt luidt :
" § 4. De aanvragers van een milieuvergunning met betrekking tot de rubrieken 162 A of 162 B, dienen hun aanvraag in conform de volgende bepalingen :
1° Voor de zendantennes dienen de aanvragers het daartoe bestemde formulier in en vullen ze enkel het kader met betrekking tot de plaats van de inrichting en de identificatie van de aanvrager in, alsook het kader betreffende Natura 2000.
2° Voor de technische installaties die nodig zijn voor de uitbating van de antennes, dienen de aanvragers het daartoe bestemde formulier in."
Art.16. § 1er. Le point 2° de l'article 4, § 2 de l'arrêté précité est modifié comme suit :
1° Sont supprimés les termes suivants :
" - l'angle d'ouverture à 3 dB dans le plan horizontal;
- l'angle d'ouverture à 3 dB dans le plan vertical ou l'enveloppe des angles d'ouverture à 3 dB dans le plan vertical formée par les différents tilts possibles;
- la puissance maximale à l'entrée de l'antenne (W ou dBm);
- la PIRE (W ou dBm); "
2° Les termes " la hauteur du milieu d'antenne par rapport au sol " sont remplacés par les termes : " la HMA ".
§ 2. Le point 3° de l'article 4, § 2 de l'arrêté précité est remplacé par le point suivant :
" 3° Un ou des plan(s) ou modélisations 3D ou données nécessaires à la réalisation de cette modélisation 3D par le biais de l'outil de simulation visé par l'arrêté ministériel du 30 juin 2010 relatif à la validation d'un outil de simulation de calcul du champ électrique émis par une antenne émettrice d'ondes électromagnétiques, démontrant le cas échéant, que les antennes classées exploitées et/ou autorisées pour être exploitées par l'opérateur ne dépassent en aucune zone accessible au public 25%, 33% ou 50% de la norme en vigueur dans la zone d'investigation. Ces plans ou modélisations 3D peuvent être issus d'une base de données géographiques telle que Urbis. Le champ électrique est calculé par opérateur et non tous opérateurs confondus. "
§ 3. Le point 4° de l'article 4, § 2 de l'arrêté précité est remplacé par le point suivant :
" 4° Un ou des plan(s) ou modélisations 3D ou données nécessaires à la réalisation de cette modélisation 3D par le biais de l'outil de simulation visé par l'arrêté ministériel du 30 juin 2010 relatif à la validation d'un outil de simulation de calcul du champ électrique émis par une antenne émettrice d'ondes électromagnétiques, démontrant que toutes les antennes classées exploitées et/ou autorisées pour être exploitées dans la zone d'investigation de l'antenne concernée respectent la norme en vigueur de cette même zone d'investigation. Les antennes dont il faut tenir compte sont celles présentes sur le cadastre prévu par l'ordonnance et soumises à la rubrique 162 B. Ce champ électrique est calculé tous opérateurs confondus. L'Institut met les données nécessaires à disposition des demandeurs de permis d'environnement. "
§ 4. A la suite de l'article 4 est inséré un paragraphe 4 rédigé comme suit :
" § 4. Les demandeurs d'un permis d'environnement visant à couvrir les rubriques 162 A ou 162 B introduisent leur demande conformément aux dispositions suivantes :
1° Pour les antennes émettrices, les demandeurs introduisent le formulaire prévu à cet effet en ne remplissant que le cadre relatif à la localisation de l'exploitation et identification du demandeur ainsi que le cadre relatif à Natura 2000.
2° Pour les installations techniques nécessaires à l'exploitation des antennes, les demandeurs introduisent le formulaire prévu à cet effet. "
1° Sont supprimés les termes suivants :
" - l'angle d'ouverture à 3 dB dans le plan horizontal;
- l'angle d'ouverture à 3 dB dans le plan vertical ou l'enveloppe des angles d'ouverture à 3 dB dans le plan vertical formée par les différents tilts possibles;
- la puissance maximale à l'entrée de l'antenne (W ou dBm);
- la PIRE (W ou dBm); "
2° Les termes " la hauteur du milieu d'antenne par rapport au sol " sont remplacés par les termes : " la HMA ".
§ 2. Le point 3° de l'article 4, § 2 de l'arrêté précité est remplacé par le point suivant :
" 3° Un ou des plan(s) ou modélisations 3D ou données nécessaires à la réalisation de cette modélisation 3D par le biais de l'outil de simulation visé par l'arrêté ministériel du 30 juin 2010 relatif à la validation d'un outil de simulation de calcul du champ électrique émis par une antenne émettrice d'ondes électromagnétiques, démontrant le cas échéant, que les antennes classées exploitées et/ou autorisées pour être exploitées par l'opérateur ne dépassent en aucune zone accessible au public 25%, 33% ou 50% de la norme en vigueur dans la zone d'investigation. Ces plans ou modélisations 3D peuvent être issus d'une base de données géographiques telle que Urbis. Le champ électrique est calculé par opérateur et non tous opérateurs confondus. "
§ 3. Le point 4° de l'article 4, § 2 de l'arrêté précité est remplacé par le point suivant :
" 4° Un ou des plan(s) ou modélisations 3D ou données nécessaires à la réalisation de cette modélisation 3D par le biais de l'outil de simulation visé par l'arrêté ministériel du 30 juin 2010 relatif à la validation d'un outil de simulation de calcul du champ électrique émis par une antenne émettrice d'ondes électromagnétiques, démontrant que toutes les antennes classées exploitées et/ou autorisées pour être exploitées dans la zone d'investigation de l'antenne concernée respectent la norme en vigueur de cette même zone d'investigation. Les antennes dont il faut tenir compte sont celles présentes sur le cadastre prévu par l'ordonnance et soumises à la rubrique 162 B. Ce champ électrique est calculé tous opérateurs confondus. L'Institut met les données nécessaires à disposition des demandeurs de permis d'environnement. "
§ 4. A la suite de l'article 4 est inséré un paragraphe 4 rédigé comme suit :
" § 4. Les demandeurs d'un permis d'environnement visant à couvrir les rubriques 162 A ou 162 B introduisent leur demande conformément aux dispositions suivantes :
1° Pour les antennes émettrices, les demandeurs introduisent le formulaire prévu à cet effet en ne remplissant que le cadre relatif à la localisation de l'exploitation et identification du demandeur ainsi que le cadre relatif à Natura 2000.
2° Pour les installations techniques nécessaires à l'exploitation des antennes, les demandeurs introduisent le formulaire prévu à cet effet. "
Art.17. Artikel 5, § 1, van het voornoemde besluit wordt vervangen door de volgende beschikking :
" § 1. Onverminderd artikel 7 mag het elektrisch veld dat wordt uitgestraald door de ingedeelde antennes van eenzelfde operator, nooit meer bedragen dan 33 % van de geldende norm in de voor het publiek toegankelijke zones Dit elektrisch veld wordt berekend per operator en niet voor alle operatoren samen."
" § 1. Onverminderd artikel 7 mag het elektrisch veld dat wordt uitgestraald door de ingedeelde antennes van eenzelfde operator, nooit meer bedragen dan 33 % van de geldende norm in de voor het publiek toegankelijke zones Dit elektrisch veld wordt berekend per operator en niet voor alle operatoren samen."
Art.17. L'article 5, § 1er de l'arrêté précité est remplacé par la disposition suivante :
" § 1er. Sans préjudice de l'article 7, le champ électrique émis par les antennes classées exploitées par un même opérateur ne peut pas dépasser 33% de la norme en vigueur dans les zones accessibles au public. Ce champ électrique est calculé par opérateur et non tous opérateurs confondus. "
" § 1er. Sans préjudice de l'article 7, le champ électrique émis par les antennes classées exploitées par un même opérateur ne peut pas dépasser 33% de la norme en vigueur dans les zones accessibles au public. Ce champ électrique est calculé par opérateur et non tous opérateurs confondus. "
Art.18. In § 5 van artikel 5 van het voornoemde besluit worden de woorden ", en ten laatste binnen de 20 dagen na de ontvangst van de aanvraag," ingevoegd tussen de woorden "redelijke termijn" en de woorden "via elektronische weg".
Art.18. Au § 5, de l'article 5 de l'arrêté précité, les mots " , et au plus tard dans les 20 jours de la réception de la demande " sont insérés entre les mots " dans un délai raisonnable " et les mots " sur demande de l'institut ".
Art.19. § 1. Aan artikel 5 wordt een § 6 toegevoegd, die als volgt luidt :
" § 6. Indien in de plannen of modellen zoals bepaald in artikel 4, § 2, 4°, en ingediend krachtens artikel 5, § 1, niet wordt aangetoond dat de geldende norm in de onderzoekszone wordt gerespecteerd, kan bij het Instituut een aanvraag voor een milieuvergunning worden ingediend, die plannen of modellen bevat zoals bepaald in artikel 4, § 2, 3°, en waarin wordt aangetoond dat 25% van de geldende norm in de onderzoekszone wordt gerespecteerd. De plannen of modellen zoals bepaald in artikel 4, § 2, 4°, waarin niet wordt aangetoond dat de geldende norm in de onderzoekszone wordt gerespecteerd, worden bij de voormelde milieuvergunningsaanvraag gevoegd.
Binnen de 10 dagen na de ontvangst van de in het vorige lid bedoelde vergunningsaanvraag, stelt het Instituut de houders van de milieuvergunningen die in deze onderzoekszone werden toegekend, in kennis van het feit dat ze binnen de 30 dagen, te rekenen vanaf deze kennisgeving, een nieuwe milieuvergunningsaanvraag moeten indienen, waarin wordt verzekerd dat de geldende norm in de onderzoekszone wordt gerespecteerd.
De betrokken milieuvergunninghouders en de betrokken aanvrager kunnen overleggen om het elektrische veld dat door de betrokken antennes wordt uitgezonden, te verminderen, zodat de antennes de geldende norm respecteren.
Bij gebrek aan een dergelijk akkoord over de vermindering van het elektrische veld, moeten de milieuvergunningsaanvragen vergezeld zijn van plannen of modellen zoals bepaald in artikel 4, § 2, 3°, van dit besluit, waarin wordt aangetoond dat 25% van de geldende norm wordt gerespecteerd in de onderzoekszone.
Indien de vergunningsaanvragen niet binnen de dertig dagen vanaf deze kennisgeving worden ingediend, vervallen de milieuvergunningen die op basis van artikel 5, § 1, werden afgeleverd, van rechtswege op de dag na afloop van de termijn waarbinnen de aanvraag moest worden ingediend.
Onverminderd artikel 5, § 1, van dit besluit, worden de milieuvergunningen die ten gevolge van de toepassing van deze paragraaf zijn afgeleverd, slechts toegestaan indien het elektrische veld van de ingedeelde antennes 25% van de geldende norm respecteert in de voor het publiek toegankelijke zones."
§ 2. Aan artikel 5, wordt een § 7 toegevoegd, die als volgt luidt :
" § 7. - Het Instituut kan op elk moment aanvullende technische informatie (inclusief technische gegevens en/of simulaties) verlangen van de houders van milieuvergunningen en dat meer bepaald in het geval dat het effectieve totaalvermogen van de antennes van eenzelfde sector meer dan 195 W bedraagt.
Indien het Instituut een overschrijding van de geldende norm vaststelt, zal het de betrokken milieuvergunningen wijzigen op grond van artikel 64 van de ordonnantie van 5 juni 1997 betreffende de milieuvergunningen, teneinde ervoor te zorgen dat de geldende norm gehaald wordt."
" § 6. Indien in de plannen of modellen zoals bepaald in artikel 4, § 2, 4°, en ingediend krachtens artikel 5, § 1, niet wordt aangetoond dat de geldende norm in de onderzoekszone wordt gerespecteerd, kan bij het Instituut een aanvraag voor een milieuvergunning worden ingediend, die plannen of modellen bevat zoals bepaald in artikel 4, § 2, 3°, en waarin wordt aangetoond dat 25% van de geldende norm in de onderzoekszone wordt gerespecteerd. De plannen of modellen zoals bepaald in artikel 4, § 2, 4°, waarin niet wordt aangetoond dat de geldende norm in de onderzoekszone wordt gerespecteerd, worden bij de voormelde milieuvergunningsaanvraag gevoegd.
Binnen de 10 dagen na de ontvangst van de in het vorige lid bedoelde vergunningsaanvraag, stelt het Instituut de houders van de milieuvergunningen die in deze onderzoekszone werden toegekend, in kennis van het feit dat ze binnen de 30 dagen, te rekenen vanaf deze kennisgeving, een nieuwe milieuvergunningsaanvraag moeten indienen, waarin wordt verzekerd dat de geldende norm in de onderzoekszone wordt gerespecteerd.
De betrokken milieuvergunninghouders en de betrokken aanvrager kunnen overleggen om het elektrische veld dat door de betrokken antennes wordt uitgezonden, te verminderen, zodat de antennes de geldende norm respecteren.
Bij gebrek aan een dergelijk akkoord over de vermindering van het elektrische veld, moeten de milieuvergunningsaanvragen vergezeld zijn van plannen of modellen zoals bepaald in artikel 4, § 2, 3°, van dit besluit, waarin wordt aangetoond dat 25% van de geldende norm wordt gerespecteerd in de onderzoekszone.
Indien de vergunningsaanvragen niet binnen de dertig dagen vanaf deze kennisgeving worden ingediend, vervallen de milieuvergunningen die op basis van artikel 5, § 1, werden afgeleverd, van rechtswege op de dag na afloop van de termijn waarbinnen de aanvraag moest worden ingediend.
Onverminderd artikel 5, § 1, van dit besluit, worden de milieuvergunningen die ten gevolge van de toepassing van deze paragraaf zijn afgeleverd, slechts toegestaan indien het elektrische veld van de ingedeelde antennes 25% van de geldende norm respecteert in de voor het publiek toegankelijke zones."
§ 2. Aan artikel 5, wordt een § 7 toegevoegd, die als volgt luidt :
" § 7. - Het Instituut kan op elk moment aanvullende technische informatie (inclusief technische gegevens en/of simulaties) verlangen van de houders van milieuvergunningen en dat meer bepaald in het geval dat het effectieve totaalvermogen van de antennes van eenzelfde sector meer dan 195 W bedraagt.
Indien het Instituut een overschrijding van de geldende norm vaststelt, zal het de betrokken milieuvergunningen wijzigen op grond van artikel 64 van de ordonnantie van 5 juni 1997 betreffende de milieuvergunningen, teneinde ervoor te zorgen dat de geldende norm gehaald wordt."
Art.19. § 1er.A l'article 5, un § 6 est ajouté, rédigé comme suit :
" § 6. Lorsque des plans ou modélisations prévus par l'article 4, § 2, 4°, et introduits en vertu de l'article 5, § 1, ne démontrent pas le respect de la norme en vigueur dans la zone d'investigation, une demande de permis d'environnement comportant des plans ou modélisations prévus par l'article 4, § 2, 3°, démontrant le respect de 25% de la norme en vigueur dans la zone d'investigation peut être introduite auprès de l'Institut. Les plans ou modélisations prévus par l'article 4, § 2, 4°, ne démontrant pas le respect de la norme en vigueur dans la zone d'investigation sont joints à la demande de permis d'environnement susmentionnée.
Dans les 10 jours de la réception de la demande de permis visée à l'alinéa précédent, l'Institut notifie aux titulaires des permis d'environnement octroyés dans cette zone d'investigation qu'ils sont tenus d'introduire dans les 30 jours à dater de cette notification, une nouvelle demande de permis d'environnement garantissant le respect de la norme en vigueur dans la zone d'investigation.
Pour ce faire, les titulaires de permis d'environnement et le demandeur concernés peuvent se concerter pour réduire le champ électrique émis par les antennes concernées de manière telle que celles-ci respectent la norme en vigueur.
A défaut d'un tel accord sur la réduction du champ électrique, les demandes de permis d'environnement doivent être accompagnées de plans ou modélisations prévus à l'article 4, § 2, 3° du présent arrêté démontrant que 25% de la norme en vigueur est respecté dans la zone d'investigation.
Si les demandes de permis d'environnement ne sont pas introduites endéans les 30 jours de cette notification, les permis d'environnement délivrés sur base de l'article 5 § 1er sont caducs de plein droit le lendemain du délai dans lequel la demande devait être introduite.
Sans préjudice de l'article 5, § 1 du présent arrêté, les permis d'environnement délivrés suite à l'application de ce paragraphe ne seront autorisés que si le champ électrique des antennes classées respecte 25% de la norme en vigueur dans les zones accessibles au public. "
§ 2. A l'article 5, un § 7 est ajouté, rédigé comme suit :
" § 7. L'Institut peut à tout moment exiger des titulaires de permis d'environnement des informations techniques complémentaires (en ce compris des données et/ou simulations techniques) et ce, notamment, dans le cas où la puissance totale effective des antennes d'un même secteur dépasse 195 W de puissance effective.
En cas de dépassement de la norme en vigueur constatée par l'Institut, les permis d'environnement concernés seront modifiés par l'Institut sur base de l'article 64 de l'ordonnance du 5 juin 1997 relative aux permis d'environnement, de manière à ce que la norme en vigueur soit respectée. "
" § 6. Lorsque des plans ou modélisations prévus par l'article 4, § 2, 4°, et introduits en vertu de l'article 5, § 1, ne démontrent pas le respect de la norme en vigueur dans la zone d'investigation, une demande de permis d'environnement comportant des plans ou modélisations prévus par l'article 4, § 2, 3°, démontrant le respect de 25% de la norme en vigueur dans la zone d'investigation peut être introduite auprès de l'Institut. Les plans ou modélisations prévus par l'article 4, § 2, 4°, ne démontrant pas le respect de la norme en vigueur dans la zone d'investigation sont joints à la demande de permis d'environnement susmentionnée.
Dans les 10 jours de la réception de la demande de permis visée à l'alinéa précédent, l'Institut notifie aux titulaires des permis d'environnement octroyés dans cette zone d'investigation qu'ils sont tenus d'introduire dans les 30 jours à dater de cette notification, une nouvelle demande de permis d'environnement garantissant le respect de la norme en vigueur dans la zone d'investigation.
Pour ce faire, les titulaires de permis d'environnement et le demandeur concernés peuvent se concerter pour réduire le champ électrique émis par les antennes concernées de manière telle que celles-ci respectent la norme en vigueur.
A défaut d'un tel accord sur la réduction du champ électrique, les demandes de permis d'environnement doivent être accompagnées de plans ou modélisations prévus à l'article 4, § 2, 3° du présent arrêté démontrant que 25% de la norme en vigueur est respecté dans la zone d'investigation.
Si les demandes de permis d'environnement ne sont pas introduites endéans les 30 jours de cette notification, les permis d'environnement délivrés sur base de l'article 5 § 1er sont caducs de plein droit le lendemain du délai dans lequel la demande devait être introduite.
Sans préjudice de l'article 5, § 1 du présent arrêté, les permis d'environnement délivrés suite à l'application de ce paragraphe ne seront autorisés que si le champ électrique des antennes classées respecte 25% de la norme en vigueur dans les zones accessibles au public. "
§ 2. A l'article 5, un § 7 est ajouté, rédigé comme suit :
" § 7. L'Institut peut à tout moment exiger des titulaires de permis d'environnement des informations techniques complémentaires (en ce compris des données et/ou simulations techniques) et ce, notamment, dans le cas où la puissance totale effective des antennes d'un même secteur dépasse 195 W de puissance effective.
En cas de dépassement de la norme en vigueur constatée par l'Institut, les permis d'environnement concernés seront modifiés par l'Institut sur base de l'article 64 de l'ordonnance du 5 juin 1997 relative aux permis d'environnement, de manière à ce que la norme en vigueur soit respectée. "
Art.20. Artikel 6 van het voornoemde besluit alsmede de daaraan voorafgaande woorden "Advies van de gemeenten" worden vervangen door het volgende artikel :
"Artikel 6. Afwijking
§ 1. In afwijking van artikel 5, § 1, mag het door de antennes van eenzelfde operator uitgestraalde elektrisch veld oplopen tot 50% van de geldende norm in de onderzoekszone indien de afwijkingsaanvraag aan alle volgende voorwaarden voldoet :
1° De afwijkingsaanvraag moet betrekking hebben op een of meerdere macroantennes.
2° De site die het voorwerp uitmaakt van de milieuvergunningsaanvraag, is de enige site met een of meerdere macroantennes waarvoor een milieuvergunning en, indien vereist, een stedenbouwkundige vergunning is afgegeven in de onderzoekszone.
§ 2. Als het Instituut de houder van de milieuvergunning afgegeven op grond van paragraaf 1 van dit artikel ervan in kennis stelt dat er een milieuvergunning en, indien vereist, een stedenbouwkundige vergunning is afgegeven voor een andere site met een of meerdere macroantennes in de onderzoekszone van de site waarop de vergunning betrekking heeft, wordt de vergunningshouder geacht binnen de 30 dagen te rekenen vanaf deze kennisgeving, een nieuwe milieuvergunningsaanvraag in te dienen op grond van artikel 5, § 1,van dit besluit.
Indien de milieuvergunningsaanvraag niet binnen de dertig dagen na deze kennisgeving wordt ingediend, vervalt de milieuvergunning die op basis van de eerste paragraaf van dit artikel werd afgeleverd, van rechtswege op de dag na afloop van de termijn waarbinnen de aanvraag moest worden ingediend.
§ 3. De milieuvergunningen die zijn afgegeven op grond van § 1 van dit artikel vervallen van rechtswege 18 maanden na de inwerkingtreding van dit besluit."
"Artikel 6. Afwijking
§ 1. In afwijking van artikel 5, § 1, mag het door de antennes van eenzelfde operator uitgestraalde elektrisch veld oplopen tot 50% van de geldende norm in de onderzoekszone indien de afwijkingsaanvraag aan alle volgende voorwaarden voldoet :
1° De afwijkingsaanvraag moet betrekking hebben op een of meerdere macroantennes.
2° De site die het voorwerp uitmaakt van de milieuvergunningsaanvraag, is de enige site met een of meerdere macroantennes waarvoor een milieuvergunning en, indien vereist, een stedenbouwkundige vergunning is afgegeven in de onderzoekszone.
§ 2. Als het Instituut de houder van de milieuvergunning afgegeven op grond van paragraaf 1 van dit artikel ervan in kennis stelt dat er een milieuvergunning en, indien vereist, een stedenbouwkundige vergunning is afgegeven voor een andere site met een of meerdere macroantennes in de onderzoekszone van de site waarop de vergunning betrekking heeft, wordt de vergunningshouder geacht binnen de 30 dagen te rekenen vanaf deze kennisgeving, een nieuwe milieuvergunningsaanvraag in te dienen op grond van artikel 5, § 1,van dit besluit.
Indien de milieuvergunningsaanvraag niet binnen de dertig dagen na deze kennisgeving wordt ingediend, vervalt de milieuvergunning die op basis van de eerste paragraaf van dit artikel werd afgeleverd, van rechtswege op de dag na afloop van de termijn waarbinnen de aanvraag moest worden ingediend.
§ 3. De milieuvergunningen die zijn afgegeven op grond van § 1 van dit artikel vervallen van rechtswege 18 maanden na de inwerkingtreding van dit besluit."
Art.20. L'article 6 de l'arrêté précité ainsi que les termes le précédant : " Avis des communes ", sont remplacés par l'article suivant :
" Article 6. Dérogation
§ 1er. En dérogation à l'article 5, § 1er, le champ électrique émis par les antennes d'un même opérateur peut atteindre 50 % de la norme en vigueur dans la zone d'investigation si la demande de dérogation réunit toutes les conditions suivantes :
1° la demande de dérogation doit viser une ou plusieurs antennes macro;
2° le site faisant l'objet de la demande de permis d'environnement est le seul site comportant une ou plusieurs antennes macro autorisé par un permis d'environnement et, lorsqu'il est requis, par un permis d'urbanisme, dans la zone d'investigation.
§ 2. Lorsque l'Institut notifie au titulaire de permis d'environnement délivré sur base du paragraphe 1er du présent article qu'un autre site contenant une ou plusieurs antennes macro a été autorisé par un permis d'environnement et, lorsqu'il est requis, par un permis d'urbanisme, dans la zone d'investigation du site concerné par le permis, le titulaire du permis est tenu d'introduire dans les 30 jours à dater de cette notification, une nouvelle demande de permis d'environnement fondée sur l'article 5 § 1er du présent arrêté.
Si la demande de permis d'environnement n'est pas introduite endéans les 30 jours de cette notification, le permis d'environnement délivré sur base du paragraphe 1er du présent article est caduc de plein droit le lendemain du délai dans lequel la demande devait être introduite.
§ 3. Les permis d'environnement délivrés sur base du § 1er du présent article sont caducs de plein droit 18 mois après l'entrée en vigueur du présent arrêté. "
" Article 6. Dérogation
§ 1er. En dérogation à l'article 5, § 1er, le champ électrique émis par les antennes d'un même opérateur peut atteindre 50 % de la norme en vigueur dans la zone d'investigation si la demande de dérogation réunit toutes les conditions suivantes :
1° la demande de dérogation doit viser une ou plusieurs antennes macro;
2° le site faisant l'objet de la demande de permis d'environnement est le seul site comportant une ou plusieurs antennes macro autorisé par un permis d'environnement et, lorsqu'il est requis, par un permis d'urbanisme, dans la zone d'investigation.
§ 2. Lorsque l'Institut notifie au titulaire de permis d'environnement délivré sur base du paragraphe 1er du présent article qu'un autre site contenant une ou plusieurs antennes macro a été autorisé par un permis d'environnement et, lorsqu'il est requis, par un permis d'urbanisme, dans la zone d'investigation du site concerné par le permis, le titulaire du permis est tenu d'introduire dans les 30 jours à dater de cette notification, une nouvelle demande de permis d'environnement fondée sur l'article 5 § 1er du présent arrêté.
Si la demande de permis d'environnement n'est pas introduite endéans les 30 jours de cette notification, le permis d'environnement délivré sur base du paragraphe 1er du présent article est caduc de plein droit le lendemain du délai dans lequel la demande devait être introduite.
§ 3. Les permis d'environnement délivrés sur base du § 1er du présent article sont caducs de plein droit 18 mois après l'entrée en vigueur du présent arrêté. "
Art.21. Artikel 7 van het voornoemde besluit wordt vervangen door de volgende beschikking :
"De milieuvergunning voor een ingedeelde antenne kan in een termijn van maximum 2 jaar vanaf zijn aflevering voorzien om overeenstemming te bereiken met de norm bedoeld in artikel 5, § 1. Deze bepaling is niet van toepassing op milieuvergunningsaanvragen die worden ingediend volgens de procedure voor klasse ID als bedoeld in de ordonnantie van 5 juni 1997 betreffende de milieuvergunningen."
"De milieuvergunning voor een ingedeelde antenne kan in een termijn van maximum 2 jaar vanaf zijn aflevering voorzien om overeenstemming te bereiken met de norm bedoeld in artikel 5, § 1. Deze bepaling is niet van toepassing op milieuvergunningsaanvragen die worden ingediend volgens de procedure voor klasse ID als bedoeld in de ordonnantie van 5 juni 1997 betreffende de milieuvergunningen."
Art.21. L'article 7 de l'arrêté précité est remplacé par la disposition suivante :
" Le permis d'environnement relatif à une antenne classée peut laisser un délai de maximum 2 ans, à partir de la date de sa délivrance pour se conformer à la norme visée à l'article 5, § 1er. Cette disposition ne s'applique pas aux demandes de permis d'environnement introduites selon la procédure de classe ID prévue par l'ordonnance du 5 juin 1997 relative aux permis d'environnement. "
" Le permis d'environnement relatif à une antenne classée peut laisser un délai de maximum 2 ans, à partir de la date de sa délivrance pour se conformer à la norme visée à l'article 5, § 1er. Cette disposition ne s'applique pas aux demandes de permis d'environnement introduites selon la procédure de classe ID prévue par l'ordonnance du 5 juin 1997 relative aux permis d'environnement. "
Art.22. In artikel 8 van het voornoemde besluit wordt een 3e paragraaf ingevoegd die als volgt luidt :
" § 3. Het Instituut pleegt overleg met de operatoren teneinde een mechanisme voor de indiening van de milieuvergunningsaanvragen in te voeren dat ervoor zorgt dat er per week een schappelijk aantal milieuvergunningsaanvragen wordt ingediend bij het Instituut."
" § 3. Het Instituut pleegt overleg met de operatoren teneinde een mechanisme voor de indiening van de milieuvergunningsaanvragen in te voeren dat ervoor zorgt dat er per week een schappelijk aantal milieuvergunningsaanvragen wordt ingediend bij het Instituut."
Art.22. Dans l'article 8 de l'arrêté précité est inséré un 3e paragraphe rédigé comme suit :
" § 3. L'Institut se concerte avec les opérateurs afin de mettre en place un mécanisme d'introduction des demandes de permis d'environnement aboutissant à ce qu'un nombre raisonnable de demandes de permis d'environnement soient introduites par semaine auprès de l'Institut. "
" § 3. L'Institut se concerte avec les opérateurs afin de mettre en place un mécanisme d'introduction des demandes de permis d'environnement aboutissant à ce qu'un nombre raisonnable de demandes de permis d'environnement soient introduites par semaine auprès de l'Institut. "
Art.23. In de bijlage van het voornoemde besluit worden de volgende woorden geschrapt :
"Wanneer het punt waar het elektrisch veld berekend wordt, zich op een terras of een balkon bevindt, wordt een verzwakking van 3 dB aanvaard."
"Wanneer het punt waar het elektrisch veld berekend wordt, zich op een terras of een balkon bevindt, wordt een verzwakking van 3 dB aanvaard."
Art.23. Dans l'annexe de l'arrêté précité, sont supprimés les termes :
" Lorsque le point où le champ électrique est calculé se trouve sur une terrasse ou un balcon, une atténuation de 3 dB est admise. "
" Lorsque le point où le champ électrique est calculé se trouve sur une terrasse ou un balcon, une atténuation de 3 dB est admise. "
HOOFDSTUK V. - Wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 juli 2012 betreffende de elektronische procedure in het kader van de aflevering van milieuvergunningen en -attesten door het Brussels Instituut voor Milieubeheer
CHAPITRE V. - Modification de l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 19 juillet 2012 relatif à la procédure électronique dans le cadre de la délivrance des permis et certificats d'environnement par l'Institut bruxellois pour la Gestion de l'Environnement
Art.24. Het opschrift van het voornoemde besluit wordt vervangen door het volgende opschrift :
"Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de elektronische procedure in het kader van de aflevering van milieuvergunningen en -attesten, aangiften, inschrijvingen en erkenningen die vallen onder de bevoegdheid van het Brussels Instituut voor Milieubeheer".
"Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de elektronische procedure in het kader van de aflevering van milieuvergunningen en -attesten, aangiften, inschrijvingen en erkenningen die vallen onder de bevoegdheid van het Brussels Instituut voor Milieubeheer".
Art.24. Le titre de l'arrêté précité est remplacé par le titre suivant :
" Arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale relatif à la procédure électronique dans le cadre de la délivrance des permis et certificats d'environnement, des déclarations, des enregistrements et agréments relevant de la compétence de l'Institut bruxellois pour la Gestion de l'Environnement ".
" Arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale relatif à la procédure électronique dans le cadre de la délivrance des permis et certificats d'environnement, des déclarations, des enregistrements et agréments relevant de la compétence de l'Institut bruxellois pour la Gestion de l'Environnement ".
Art.25. Artikel 2 van het voornoemde besluit wordt vervangen door de volgende woorden :
"Dit besluit is van toepassing op de communicatie in het kader van de procedures die worden geregeld door de ordonnantie in het kader van de door het Instituut verleende milieuvergunningen en -attesten, aangiften, inschrijvingen en erkenningen."
"Dit besluit is van toepassing op de communicatie in het kader van de procedures die worden geregeld door de ordonnantie in het kader van de door het Instituut verleende milieuvergunningen en -attesten, aangiften, inschrijvingen en erkenningen."
Art.25. L'article 2 de l'arrêté précité est remplacé par les termes suivants :
" Le présent arrêté s'applique aux communications dans le cadre des procédures régies par l'ordonnance dans le cade des permis et certificats d'environnement, des déclarations, enregistrements et agréments par l'Institut. "
" Le présent arrêté s'applique aux communications dans le cadre des procédures régies par l'ordonnance dans le cade des permis et certificats d'environnement, des déclarations, enregistrements et agréments par l'Institut. "
HOOFDSTUK VI. - Slotbepalingen
CHAPITRE VI. - Dispositions finales
Art.26. Dit besluit treedt in werking op 15 mei 2014.
Art.26. Le présent arrêté entre en vigueur le 15 mai 2014.
Art.27. De minister van Leefmilieu is belast met de uitvoering van dit besluit.
Art.27. Le ministre de l'Environnement est chargé de l'exécution du présent arrêté.
BIJLAGE.
ANNEXE.
Art. N. Bijlage VI - Aanvraag voor een milieuvergunning - Inrichtingen van Klasse 1D.
(Formulier niet opgenomen om technische redenen, zie B.St. van 30-04-2014, p. 35661-35670)
(Formulier niet opgenomen om technische redenen, zie B.St. van 30-04-2014, p. 35661-35670)
Art. N. Annexe VI. Demande de permis d'environnement - Installations de classe 1D
(Formulaire non repris pour des raisons techniques, voir M.B. du 30-04-2014, p. 35671-35680)
(Formulaire non repris pour des raisons techniques, voir M.B. du 30-04-2014, p. 35671-35680)