Comparaison NL / FR

| Word Word (citation)

Nederlands (NL)

Français (FR)

Titre
18 JULI 2008. - Besluit van de Vlaamse Regering tot regeling van de algemene leiding, de werking, het beheer en de vertegenwoordiging van het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 30-10-2008 en tekstbijwerking tot 30-06-2023)
Titre
18 JUILLET 2008. - Arrêté du Gouvernement flamand réglant la direction générale, le fonctionnement, la gestion et la représentation du " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden " (Fonds flamand de l'Infrastructure affectée aux Matières personnalisables)(NOTE : Consultation des versions antérieures à partir du 30-10-2008 et mise à jour au 30-06-2023)
Informations sur le document
Info du document
Tekst (10)
Texte (11)
Artikel 1. [1 In dit besluit wordt verstaan onder Departement Zorg: het Departement Zorg, vermeld in artikel 2, eerste lid, van het besluit van de Vlaamse Regering van 12 mei 2023 over het Departement Zorg. ]1
  

Modifications

[1]Art.1 (oud artikel 1).Het hoofd van het reference-highlight#highlight mouseleave->reference-highlight#unhighlight"><span class="ref-marker inline-block whitespace-nowrap">[1 Departement Zorg<span class="ref-marker inline-block whitespace-nowrap"></span></span> is belast met de algemene leiding, de werking, het beheer en de vertegenwoordiging van het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden.
----------
Article 1. [1 Dans le présent arrêté, on entend par Département Soins : le Département Soins, visé à l'article 2, alinéa 1er, de l'arrêté du Gouvernement flamand du 12 mai 2023 relatif au Département Soins ]1
  
Art.2. Bij de opdrachten, vermeld in artikel 1, heeft het hoofd van het [2 Departement Zorg]2 delegatie van beslissingsbevoegdheid voor de aangelegenheden, vermeld in [1 het besluit van de Vlaamse Regering van 30 oktober 2015 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de departementen en van de intern verzelfstandigde agentschappen]1.
  
Art. 1/1 (ancien art. 1). Le chef du [1 Département Soins ]1 chargé de la direction générale, du fonctionnement de la gestion et de la représentation du " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden ".
  
Art.3. Naast de delegaties, vermeld in artikel 2, krijgt het hoofd van het [5 Departement Zorg]5de volgende aanvullende en specifieke delegaties voor de opdrachten, vermeld in artikel 1 :
  1° het ondertekenen van de dagelijkse briefwisseling, de nota's, de ambtsberichten en de documenten met betrekking tot het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden;
  2° het ontvangen van de gewone en de aangetekende zendingen, inclusief de dagvaardingen, betekend aan het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden;
  3° het eensluidend verklaren van uittreksels en afschriften van documenten;
  4° het nemen van alle noodzakelijke stappen en beslissingen die noodzakelijk zijn bij de afhandeling van de dossiers die ingediend werden om een investeringssubsidie, een gebruikstoelage of een investeringswaarborg te krijgen of te behouden, en bij de afhandeling van de dossiers die betrekking hebben op de verplichtingen van [1 de aanvrager of de financier]1. Daaronder zijn onder meer begrepen : het ontvangen, nazien, doorsturen en de voortgangsbewaking van de dossiers, [3 de aanpassing van het bedrag van de subsidiebelofte aan de bouwindex,]3 het verlenen van de investeringswaarborg, de uitbetaling van de investeringssubsidie en het beslissen over de aanvragen tot toestemming inzake hypothecaire inschrijvingen, hypothecaire uitwinning [2 , hypothecaire mandaten, bestemmingswijziging, vervreemding en bezwaring met zakelijk recht of genotsrecht, het aanmanen van de aanvrager om het gesubsidieerde goed als een goed huisvader te beheren en te onderhouden]2;
  5° [4 ...]4
  6° het aanstellen van externe raadgevers;
  7° het sluiten van alle overeenkomsten die het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden nodig heeft om zijn taak te vervullen, onder meer :
  a) het sluiten van dadingen als de waarde van het geschil, dat het onderwerp van de dading is, niet meer bedraagt dan 65.000 euro;
  b) het sluiten van huurovereenkomsten;
  c) [1 het sluiten van een conventionele hypotheek met een aanvrager in het kader van de investeringswaarborg;]1
  d) het sluiten van een pari-passuregeling met een financier in het kader van de investeringswaarborg;
  8° het nemen van alle beslissingen en het ondertekenen van alle nodige documenten en akten betreffende een wettelijke of een conventionele hypotheek, een hypothecair mandaat of een hypothecaire inschrijving ten bate van het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden;
  9° het opstellen van de jaarlijkse uitvoeringsrekening van de begroting, de balans en de resultatenrekening.
  
Art.2. Dans l'exercice des missions, mentionnées à l'article 1er, le chef du [2 Département Soins]2 a la délégation de compétence de décision relative aux matières visées à [1 l'arrêté du Gouvernement flamand du 30 octobre 2015 réglant la délégation de compétences de décision aux chefs des départements et des agences autonomisées internes ]1.
  
Art.4. Bij het gebruik van de delegaties, vermeld in artikel 2 en 3, gelden de algemene regelingen, voorwaarden en beperkingen, vermeld in [1 het besluit van de Vlaamse Regering van 30 oktober 2015 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de departementen en van de intern verzelfstandigde agentschappen]1, met inbegrip van de bepalingen over subdelegatie, de regeling bij vervanging en de verantwoording. In afwijking van de bepalingen over subdelegatie kan het hoofd van het [2 Departement Zorg]2 de subdelegatie, vermeld in [1 het besluit van de Vlaamse Regering van 30 oktober 2015 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de departementen en van de intern verzelfstandigde agentschappen]1, verlenen aan personeelsleden van het departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin die onder zijn hiërarchische gezag staan.
  
Art.3. Outre les délégations, mentionnées à l'article 2, le chef du [5 Département Soins]5 reçoit les délégations complémentaires et spécifiques suivantes pour les missions énumérées à l'article 1er :
  1° la signature de la correspondance quotidienne, des notes, des avis officiels et des documents ayant trait au " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden ";
  2° la réception d'envois normaux et recommandés, y compris les citations notifiées au " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden ";
  3° la certification de conformité d'extraits et de copies de documents;
  4° la prise de toutes les démarches et décisions nécessaires au traitement des dossiers qui ont été introduits afin d'obtenir ou de garder une subvention d'investissement, une subvention-utilisation ou une garantie d'investissement, et au traitement des dossiers ayant trait aux obligations [1 du demandeur ou du financier]1. Y compris entre autres : la réception, la vérification, la transmission et le suivi des dossiers, [3 l'ajustement du montant de la promesse de subvention à l'index à la construction]3 l'octroi d'une garantie d'investissement, le paiement de la subvention d'investissement et la décision sur les demandes d'autorisation relative aux inscriptions hypothécaires, à l'éviction hypothécaire [2 , aux mandats hypothécaires, à une modification de destination, à l'aliénation ou au grèvement d'un droit réel ou d'un droit de jouissance, la sommation du demandeur de gérer et d'entretenir le bien subventionné en bon père de famille]2;
  5° [4 ...]4
  6° la désignation des conseillers externes;
  7° la conclusion de tous les accords dont le " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden " a besoin pour accomplir sa mission, entre autres :
  a) la conclusion de créances si la valeur du litige, qui fait l'objet de la créance, ne dépasse pas 65.000 euros;
  b) la conclusion de contrats de location;
  c) [1 la conclusion d'une hypothèque conventionnelle avec un demandeur dans le cadre de la garantie d'investissement;]1
  d) la conclusion d'un arrangement pari passu avec un financier dans le cadre de la garantie d'investissement;
  8° la prise de toute décision et la signature de tous les documents et actes nécessaires relatifs à une hypothèque légale ou conventionnelle, un mandat hypothécaire ou une inscription hypothécaire au profit du " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden ";
  9° 6° l'établissement du compte annuel d'exécution budgétaire, du bilan et du compte des résultats.
  
Art.5. De beslissingen die in de uitvoeringsbesluiten van het decreet van 23 februari 1994 inzake de infrastructuur voor persoonsgebonden aangelegenheden expliciet worden toevertrouwd aan de bevoegde Vlaamse minister, zijn uitgesloten van de delegatieregeling, vermeld in dit besluit, en worden genomen door de bevoegde Vlaamse minister.
  [1 ...]1
  
Art.4. L'utilisation des délégations, visées aux articles 2 et 3, est soumise aux réglementations, conditions et limitations générales, telles que visées à [1 l'arrêté du Gouvernement flamand du 30 octobre 2015 réglant la délégation de compétences de décision aux chefs des départements et des agences autonomisées internes ]1, y compris les dispositions relatives à la sous-délégation, la réglementation en cas de remplacement et la justification. Par dérogation aux dispositions relatives à la sous-délégation, le chef du Département de l'Aide sociale, de la Santé publique et de la Famille, visé à [1 l'arrêté du Gouvernement flamand du 30 octobre 2015 réglant la délégation de compétences de décision aux chefs des départements et des agences autonomisées internes ]1, peut accorder la sous-délégation aux membres du [2 Département Soins]2 qui relèvent de son autorité hiérarchique.
  
Art.6. Het hoofd van het [1 Departement Zorg]1 beslist op welke personeelsleden, uitrusting en installaties van het departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden voor de uitvoering van zijn taken een beroep doet.
  
Art.5. Les décisions qui sont confiées explicitement au ministre flamand compétent conformément aux arrêtés d'exécution du décret du 23 février 1994 relatif à l'infrastructure affectée aux matières personnalisables, sont exclues du régime de délégation, visé à cet arrêté, et sont prises par le ministre flamand compétent.
  [1 ...]1
  
Art.7. In artikel 13 van het besluit van de Vlaamse Regering van 31 maart 2006 betreffende het departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, betreffende de inwerkingtreding van regelgeving tot oprichting van agentschappen in het beleidsdomein Welzijn, Volksgezondheid en Gezin en betreffende de wijziging van regelgeving met betrekking tot dat beleidsdomein, wordt punt 10° opgeheven.
Art.6. Le chef du [1 Département Soins]1décide à quels membres du personnel, équipements et installations du département de l'Aide sociale, de la Santé publique et de la Famille le Fonds flamand de l'infrastructure affectée aux matières personnalisables fait appel pour l'exécution de ses tâches.
  
Art.8. In artikel 40, § 2, vijfde lid, van het Besluit van de Vlaamse Regering van 8 juni 1999 houdende de procedureregels inzake de infrastructuur voor persoonsgebonden aangelegenheden, ingevoegd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 30 mei 2008, worden de woorden "de minister" telkens vervangen door de woorden "het Fonds".
  In artikel 19, vijfde lid, van het besluit van de Vlaamse Regering van 1 september 2006 tot regeling van de alternatieve investeringswaarborg verstrekt door het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse Regering van 7 september 2007 en 30 mei 2008, worden de woorden "de minister" telkens vervangen door de woorden "het Fonds".
  In artikel 24, § 4, eerste lid, van het besluit van de Vlaamse Regering van 9 februari 2007 tot regeling van de investeringswaarborg voor rusthuizen, verstrekt door het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden, en tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 1 september 2006 tot regeling van de alternatieve investeringswaarborg verstrekt door het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden, vervangen bij het besluit van de Vlaamse Regering van 7 september 2007 en gewijzigd bij het Besluit van de Vlaamse Regering van 30 mei 2008, worden de woorden "de minister" telkens vervangen door de woorden "het Fonds".
Art.7. A l'article 13 de l'arrêté du Gouvernement flamand du 31 mars 2006 concernant le département de l'Aide sociale, de la Santé publique et de la Famille, relatif à l'entrée en vigueur de la réglementation créant des agences dans le domaine politique Aide sociale, Santé publique et Famille et modifiant la réglementation concernant ce domaine politique, le point 10° est abrogé.
Art.9. Het besluit van de Vlaamse Regering van 6 juli 1994 tot regeling van de werking en het financieel beheer van het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse Regering van 8 juni 1999 en 31 maart 2006, wordt opgeheven.
Art.8. A l'article 40, § 2, alinéa cinq, de l'Arrêté du Gouvernement flamand du 8 juin 1999 établissant les règles de procédure relatives à l'infrastructure affectée aux matières personnalisables, inséré par l'arrêté du Gouvernement flamand du 30 mai 2008, les mots " le Ministre " sont chaque fois remplacés par les mots " le Fonds ".
  A l'article 19, alinéa cinq, de l'arrêté du Gouvernement flamand du 1er septembre 2006 réglant la garantie d'investissement alternative octroyée par le " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden " modifié par les arrêtés du Gouvernement flamand des 7 septembre 2007 et 30 mai 2008, les mots " le Ministre " sont chaque fois remplacés par les mots " le Fonds ".
  A l'article 24, § 4, premier alinéa, de l'arrêté du Gouvernement flamand du 9 février 2007 réglant la garantie d'investissement pour les maisons de repos, octroyée par le " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden ", et modifiant l'arrêté du Gouvernement flamand du 1er septembre 2006 réglant la garantie d'investissement alternative octroyée par le " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden ", remplacé par l'arrêté du Gouvernement flamand du 30 mai 2008, les mots " le Ministre " sont chaque fois remplacés par les mots " le Fonds ".
Art. 10. De Vlaamse minister, bevoegd voor de Bijstand aan Personen, en de Vlaamse minister, bevoegd voor het Gezondheidsbeleid, zijn, ieder wat hem of haar betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.
Art.9. L'arrêté du Gouvernement flamand du 6 juillet 1994 réglant le fonctionnement et la gestion financière du " Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden ", modifié par les arrêtés du Gouvernement flamand des 8 juin 1999 et 31 mars 2006, est abrogé.
-
Art. 10. Le Ministre flamand qui a l'Assistance aux personnes dans ses attributions et le Ministre flamand qui a la Politique de Santé dans ses attributions sont chargés, chacun en ce qui le ou la concerne, de l'exécution du présent arrêté.