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Titre
22 APRIL 2004. - Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van verschillende besluiten betreffende hupverlening aan gehandicapte personen. (Vertaling).
Titre
22 AVRIL 2004. - Arrêté du Gouvernement wallon modifiant différents arrêtés relatifs aux aides aux personnes handicapées.
Informations sur le document
Numac: 2004201731
Datum: 2004-04-22
Info du document
Numac: 2004201731
Date: 2004-04-22
Tekst (21)
Texte (21)
Artikel 1. Dit besluit regelt overeenkomstig artikel 138 van de Grondwet een materie bedoeld in artikel 128, § 1, van de Grondwet.
Article 1. Le présent arrêté règle, en application de l'article 138 de la constitution, une matière visée à l'article 128, § 1er, de celle-ci.
Art.2. De titel van het besluit van de Waalse Regering van 12 juli 2001 wordt vervangen door de volgende titel : " Besluit van de Waalse Regering tot verhoging van de jaarlijkse toelagen voor de hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven, de residentiële diensten, de dagonthaaldiensten, de diensten voor plaatsing in gezinnen, integratiehulp, vroegtijdige hulp en voor de begeleidingsdiensten voor volwassenen bestemd voor gehandicapte personen. "
Art.2. Le titre de l'arrêté du Gouvernement wallon du 12 juillet 2001 est remplacé par le titre suivant : " Arrêté du Gouvernement wallon portant augmentation des subventions annuelles des services d'aide aux activités de la vie journalière, des services résidentiels, d'accueil de jour, de placement familial, d'aide à l'intégration, d'aide précoce et des services d'accompagnement pour adultes destinés aux personnes handicapées ".
Art.3. In artikel 2 van hetzelfde besluit wordt punt 2° vervangen als volgt : " diensten : de diensten bedoeld in artikel 24, tweede lid, van het decreet van 6 april 1995 betreffende de integratie van gehandicapte personen, 1°, 6°, 7°, 8°, 9°, 10° en 11° en de diensten voor integratiehulp opgericht krachtens hetzelfde artikel ".
Art.3. A l'article 2 du même arrêté, le point 2° est remplacé par la disposition suivante : " services : les services visés à l'article 24, alinéa 2, du décret du 6 avril 1995 relatif à l'intégration des personnes handicapées, points 1°, 6°, 7°, 8°, 9°, 10° et 11° et les services d'aide à l'intégration créés en vertu de ce même article ".
Art.4. In artikel 2 van hetzelfde besluit wordt punt 4° vervangen als volgt :
" besluit van 1 april 1999 : hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven ".
" besluit van 1 april 1999 : hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven ".
Art.4. A l'article 2 du même arrêté, le point 4° est remplacé par la disposition suivante :
" arrêté du 1er avril 1999 : l'arrêté du Gouvernement wallon du 1er avril 1999 relatif aux services d'aide aux activités de la vie journalière ".
" arrêté du 1er avril 1999 : l'arrêté du Gouvernement wallon du 1er avril 1999 relatif aux services d'aide aux activités de la vie journalière ".
Art.5. Artikel 2 van hetzelfde besluit wordt aangevuld met een punt 5°, luidend als volgt :
" besluit van 19 september 2002 : besluit van de Waalse Regering van 19 september 2002 betreffende de integratiehulp voor gehandicapte jongeren ".
" besluit van 19 september 2002 : besluit van de Waalse Regering van 19 september 2002 betreffende de integratiehulp voor gehandicapte jongeren ".
Art.5. A l'article 2 du même arrêté, un point 5 rédigé comme suit est ajouté :
" arrêté du 19 septembre 2002 : arrêté du Gouvernement wallon du 19 septembre 2002 relatif à l'aide à l'intégration des jeunes handicapés ".
" arrêté du 19 septembre 2002 : arrêté du Gouvernement wallon du 19 septembre 2002 relatif à l'aide à l'intégration des jeunes handicapés ".
Art.6. Artikel 2 van hetzelfde besluit wordt aangevuld met een punt 6°, luidend als volgt :
" besluit van 22 april 2004 : besluit van de Waalse Regering van 22 april 2004 betreffende de voorwaarden van erkenning en subsidiëring van de diensten voor vroegtijdige hulp en de begeleidingsdiensten voor volwassenen bestemd voor gehandicapte personen ".
" besluit van 22 april 2004 : besluit van de Waalse Regering van 22 april 2004 betreffende de voorwaarden van erkenning en subsidiëring van de diensten voor vroegtijdige hulp en de begeleidingsdiensten voor volwassenen bestemd voor gehandicapte personen ".
Art.6. A l'article 2 du même arrêté, un point 6° rédigé comme suit est ajouté :
" arrêté du 22 avril 2004 : l'arrêté du Gouvernement wallon du 22 avril 2004 relatif aux conditions d'agrément et de subventionnement des services d'aide précoce et des services d'accompagnement pour adultes destinés aux personnes handicapées ".
" arrêté du 22 avril 2004 : l'arrêté du Gouvernement wallon du 22 avril 2004 relatif aux conditions d'agrément et de subventionnement des services d'aide précoce et des services d'accompagnement pour adultes destinés aux personnes handicapées ".
Art.7. Artikel 2 van hetzelfde besluit wordt aangevuld met een punt 7°, luidend als volgt :
" jaarlijkse toelage :
- de jaarlijkse toelagen bedoeld in titel III, hoofdstuk II, afdeling 1, van het besluit van 9 oktober 1997;
- de jaarlijkse toelagen bedoeld in titel IV van het besluit van 1 april 1999;
- de jaarlijkse toelagen bedoeld in titel VIII, hoofdstuk I, II, en III van het besluit van 19 september 2002;
- de jaarlijkse toelagen bedoeld in artikel 72, § 1, 1°, 2° en 3° van het besluit van besluit van 22 april 2004. "
" jaarlijkse toelage :
- de jaarlijkse toelagen bedoeld in titel III, hoofdstuk II, afdeling 1, van het besluit van 9 oktober 1997;
- de jaarlijkse toelagen bedoeld in titel IV van het besluit van 1 april 1999;
- de jaarlijkse toelagen bedoeld in titel VIII, hoofdstuk I, II, en III van het besluit van 19 september 2002;
- de jaarlijkse toelagen bedoeld in artikel 72, § 1, 1°, 2° en 3° van het besluit van besluit van 22 april 2004. "
Art.7. A l'article 2 du même arrêté, un point 7° rédigé comme suit est ajouté :
" subvention annuelle :
- les subventions annuelles visées au titre III, chapitre II, section 1re, de l'arrêté du 9 octobre 1997;
- les subventions annuelles visées au titre IV, chapitre II, de l'arrêté du 1er avril 1999;
- les subventions annuelles visées au titre VIII, chapitres Ier, II et III, de l'arrêté du 19 septembre 2002;
- les subventions annuelles visées à l'article 72, § 1er, 1°, 2° et 3° de l'arrêté du 22 avril 2004 ".
" subvention annuelle :
- les subventions annuelles visées au titre III, chapitre II, section 1re, de l'arrêté du 9 octobre 1997;
- les subventions annuelles visées au titre IV, chapitre II, de l'arrêté du 1er avril 1999;
- les subventions annuelles visées au titre VIII, chapitres Ier, II et III, de l'arrêté du 19 septembre 2002;
- les subventions annuelles visées à l'article 72, § 1er, 1°, 2° et 3° de l'arrêté du 22 avril 2004 ".
Art.8. Artikel 2 van hetzelfde besluit wordt aangevuld met een punt 8°, luidend als volgt :
" tewerkstellingskadaster : personeelslijst zoals bedoeld in artikel 2, 11°, van het besluit van 1 april 1999, in artikel 2, 21°, van het besluit van 22 april 2004, in artikel 29, § 2, van het besluit van 9 oktober 1997 en in artikel 90, § 2, van het besluit van 19 september 2002. "
" tewerkstellingskadaster : personeelslijst zoals bedoeld in artikel 2, 11°, van het besluit van 1 april 1999, in artikel 2, 21°, van het besluit van 22 april 2004, in artikel 29, § 2, van het besluit van 9 oktober 1997 en in artikel 90, § 2, van het besluit van 19 september 2002. "
Art.8. A l'article 2 du même arrêté, un point 8° rédigé comme suit est ajouté :
" cadastre de l'emploi : liste du personnel telle que définie à l'article 2, 11°, de l'arrêté du 1er avril 1999, à l'article 2, 21°, de l'arrêté du 22 avril 2004, à l'article 29, § 2, de l'arrêté du 9 octobre 1997 et à l'article 90, § 2, de l'arrêté du 19 septembre 2002. "
" cadastre de l'emploi : liste du personnel telle que définie à l'article 2, 11°, de l'arrêté du 1er avril 1999, à l'article 2, 21°, de l'arrêté du 22 avril 2004, à l'article 29, § 2, de l'arrêté du 9 octobre 1997 et à l'article 90, § 2, de l'arrêté du 19 septembre 2002. "
Art.9. Artikel 3, § 1, van hetzelfde besluit wordt vervangen als volgt :
" § 1. Krachtens de kaderovereenkomst van 16 mei 2000 voor de non-profit sector verleent het Agentschap de diensten een bijkomende toelage ter financiering van het tewerkstellingsvolume dat gedekt wordt door :
1° de jaarlijkse toelagen;
2° de toelage bedoeld in artikel 31ter van het besluit van 9 oktober 1997;
3° de toelage gestort door het Agentschap aan de diensten overeenkomstig het koninklijk besluit van 22 september 1989 tot bevordering van de tewerkstelling in de non-profitsector. "
" § 1. Krachtens de kaderovereenkomst van 16 mei 2000 voor de non-profit sector verleent het Agentschap de diensten een bijkomende toelage ter financiering van het tewerkstellingsvolume dat gedekt wordt door :
1° de jaarlijkse toelagen;
2° de toelage bedoeld in artikel 31ter van het besluit van 9 oktober 1997;
3° de toelage gestort door het Agentschap aan de diensten overeenkomstig het koninklijk besluit van 22 september 1989 tot bevordering van de tewerkstelling in de non-profitsector. "
Art.9. L'article 3, § 1er, du même arrêté est remplacé par la disposition suivante :
" § 1er. L'Agence octroie aux services suite à l'accord cadre du 16 mai 2000 pour le secteur non-marchand wallon, un complément de subvention pour assurer le financement du volume d'emploi couvert par :
1° les subventions annuelles;
2° la subvention visée à l'article 31ter de l'arrêté du 9 octobre 1997;
3° la subvention versée aux services par l'Agence en application de l'arrêté royal du 22 septembre 1989 portant promotion de l'emploi dans le secteur non-marchand. "
" § 1er. L'Agence octroie aux services suite à l'accord cadre du 16 mai 2000 pour le secteur non-marchand wallon, un complément de subvention pour assurer le financement du volume d'emploi couvert par :
1° les subventions annuelles;
2° la subvention visée à l'article 31ter de l'arrêté du 9 octobre 1997;
3° la subvention versée aux services par l'Agence en application de l'arrêté royal du 22 septembre 1989 portant promotion de l'emploi dans le secteur non-marchand. "
Art.10. In artikel 3, § 2, van hetzelfde besluit wordt het bedrag van de periode 4 vervangen door euro 21 817 233,07, het bedrag van de periode 5 door euro 28 530 189,72 en het bedrag van de periode 6 door euro 33 564 783,27.
Art.10. A l'article 3, § 2, du même arrêté, le montant de la période 4 est remplacé par euro 21 817 233,07, le montant de la période 5 est remplacé par euro 28 530 189,72 et celui de la période 6 est remplacé par euro 33 564 783,27.
Art.11. In artikel 3, § 2, van hetzelfde besluit worden het tweede en het derde lid vervangen als volgt :
" Deze bedragen worden naar rato van de bedoelde maanden aan de schommelingen van de prijzenindex (gezondheidsindex) gekoppeld overeenkomstig de regels voorgeschreven bij de wet van 1 maart 1977 houdende inrichting van een stelsel waarbij sommige uitgaven in de overheidssector aan het indexcijfer van de consumptieprijzen van het Rijk worden gekoppeld.
(NOTA : Justel markeert hier een nieuw lid, zoals in het Frans origineel.) Ze worden gekoppeld aan de basisindex 105,21 van 1 juli 2000. "
" Deze bedragen worden naar rato van de bedoelde maanden aan de schommelingen van de prijzenindex (gezondheidsindex) gekoppeld overeenkomstig de regels voorgeschreven bij de wet van 1 maart 1977 houdende inrichting van een stelsel waarbij sommige uitgaven in de overheidssector aan het indexcijfer van de consumptieprijzen van het Rijk worden gekoppeld.
(NOTA : Justel markeert hier een nieuw lid, zoals in het Frans origineel.) Ze worden gekoppeld aan de basisindex 105,21 van 1 juli 2000. "
Art.11. A l'article 3, § 2, du même arrêté, les alinéas 2 et 3 sont remplacés par la disposition suivante :
" Ces montants sont liés aux fluctuations de l'indice des prix (indice santé), conformément aux règles prescrites par la loi du 1er mars 1977 organisant un régime de liaison à l'indice des prix du Royaume de certaines dépenses du secteur public, et ce au prorata des mois concernés.
Ils sont rattachés à l'indice pivot 105,21 du 1er juillet 2000. "
" Ces montants sont liés aux fluctuations de l'indice des prix (indice santé), conformément aux règles prescrites par la loi du 1er mars 1977 organisant un régime de liaison à l'indice des prix du Royaume de certaines dépenses du secteur public, et ce au prorata des mois concernés.
Ils sont rattachés à l'indice pivot 105,21 du 1er juillet 2000. "
Art.12. Artikel 5 van hetzelfde besluit wordt vervangen als volgt :
" Art. 5. § 1. De toeslagen bedoeld in artikel 4 worden berekend door de in artikel 3, § 1, bedoelde toelagen met een herwaarderingscoëfficiënt te vermenigvuldigen.
De herwaarderingscoëfficiënt vertegenwoordigt voor elke dienst het verschil tussen de loonkosten die resulteren uit de schalen bedoeld in bijlage 2 en die welke resulteren uit de schalen bedoeld in de bijlagen 3 tot 8 al naar gelang de periodes bedoeld in artikel 3, § 2, en de concordantietabellen van de weddeschalen die in bijlage 9 vastliggen.
De in percent uitgedrukte herwaarderingscoëfficiënt wordt voor elke dienst bepaald op grond van de gegevens die hij verstrekt via het tewerkstellingskadaster en de parameters die in bijlage 1 vastliggen.
§ 2. Wat betreft de toeslag die bovenop de jaarlijkse toelage verleend wordt aan de residentiële diensten, de dagonthaaldiensten en de diensten voor plaatsing in gezinnen, wordt de herwaarderingscoëfficiënt op bedoelde toelage toegepast na aftrek van de bedragen nr. 1, § 2, a), van bijlage IV bij het besluit van 9 oktober 1997.
Wat betreft de toeslag die bovenop de jaarlijkse toelage verleend wordt aan de hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven, wordt de herwaarderingscoëfficiënt op bedoelde toelage toegepast na aftrek van het bedrag vermeld in artikel 15, § 2, derde lid, van het besluit van 1 april 1999. "
Wat betreft de toeslag die bovenop de jaarlijkse toelage verleend aan de diensten voor integratiehulp, wordt de herwaarderingscoëfficiënt op 90 % van bedoelde toelage toegepast.
Wat betreft de toeslag die bovenop de jaarlijkse toelage verleend wordt aan de diensten voor vroegtijdige hulpverlening en begeleiding van volwassenen, wordt de herwaarderingscoëfficiënt op bedoelde toelage toegepast na aftrek van het bedrag van de werkingstoelage bedoeld in artikel 72, § 1, punt 2, van het besluit van 22 april 2004.
" Art. 5. § 1. De toeslagen bedoeld in artikel 4 worden berekend door de in artikel 3, § 1, bedoelde toelagen met een herwaarderingscoëfficiënt te vermenigvuldigen.
De herwaarderingscoëfficiënt vertegenwoordigt voor elke dienst het verschil tussen de loonkosten die resulteren uit de schalen bedoeld in bijlage 2 en die welke resulteren uit de schalen bedoeld in de bijlagen 3 tot 8 al naar gelang de periodes bedoeld in artikel 3, § 2, en de concordantietabellen van de weddeschalen die in bijlage 9 vastliggen.
De in percent uitgedrukte herwaarderingscoëfficiënt wordt voor elke dienst bepaald op grond van de gegevens die hij verstrekt via het tewerkstellingskadaster en de parameters die in bijlage 1 vastliggen.
§ 2. Wat betreft de toeslag die bovenop de jaarlijkse toelage verleend wordt aan de residentiële diensten, de dagonthaaldiensten en de diensten voor plaatsing in gezinnen, wordt de herwaarderingscoëfficiënt op bedoelde toelage toegepast na aftrek van de bedragen nr. 1, § 2, a), van bijlage IV bij het besluit van 9 oktober 1997.
Wat betreft de toeslag die bovenop de jaarlijkse toelage verleend wordt aan de hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven, wordt de herwaarderingscoëfficiënt op bedoelde toelage toegepast na aftrek van het bedrag vermeld in artikel 15, § 2, derde lid, van het besluit van 1 april 1999. "
Wat betreft de toeslag die bovenop de jaarlijkse toelage verleend aan de diensten voor integratiehulp, wordt de herwaarderingscoëfficiënt op 90 % van bedoelde toelage toegepast.
Wat betreft de toeslag die bovenop de jaarlijkse toelage verleend wordt aan de diensten voor vroegtijdige hulpverlening en begeleiding van volwassenen, wordt de herwaarderingscoëfficiënt op bedoelde toelage toegepast na aftrek van het bedrag van de werkingstoelage bedoeld in artikel 72, § 1, punt 2, van het besluit van 22 april 2004.
Art.12. L'article 5 du même arrêté est remplacé par les dispositions suivantes :
" Art. 5. § 1er. Le calcul des suppléments visés à l'article 4 résulte de la multiplication des subventions visées à l'article 3, § 1er, par un coefficient de revalorisation.
Le coefficient de revalorisation exprime le différentiel, pour chaque service, entre les coûts salariaux issus des barèmes visés à l'annexe 2 et ceux issus des barèmes visés aux annexes 3 à 8 selon les périodes définies à l'article 3, § 2, et les grilles de concordance des échelles de traitement établies à l'annexe 9.
Le coefficient de revalorisation, exprimé en pourcentage, est déterminé pour chaque service sur base des données qu'il a renseignées via le cadastre de l'emploi et des paramètres définis en annexe Ire.
§ 2. En ce qui concerne le supplément octroyé sur la subvention annuelle pour les services résidentiels, d'accueil de jour et de placement familial, le coefficient de revalorisation est appliqué sur ladite subvention, déduction faite des montants n° 1 du § 2, a), de l'annexe IV de l'arrêté du 9 octobre 1997.
En ce qui concerne le supplément octroyé sur la subvention annuelle pour les services d'aide aux activités de la vie journalière, le coefficient de revalorisation est appliqué sur ladite subvention déduction faite du montant repris à l'article 15, § 2, alinéa 3, de l'arrêté du 1er avril 1999. "
En ce qui concerne le supplément octroyé sur la subvention annuelle pour les services d'aide à l'intégration, le coefficient de revalorisation est appliqué sur 90 % de ladite subvention.
En ce qui concerne le supplément octroyé sur la subvention annuelle pour les services d'aide précoce et d'accompagnement pour adultes, le coefficient de revalorisation est appliqué sur ladite subvention, déduction faite du montant de la subvention de fonctionnement visé à l'article 72, § 1er, point 2, de l'arrêté du 22 avril 2004.
" Art. 5. § 1er. Le calcul des suppléments visés à l'article 4 résulte de la multiplication des subventions visées à l'article 3, § 1er, par un coefficient de revalorisation.
Le coefficient de revalorisation exprime le différentiel, pour chaque service, entre les coûts salariaux issus des barèmes visés à l'annexe 2 et ceux issus des barèmes visés aux annexes 3 à 8 selon les périodes définies à l'article 3, § 2, et les grilles de concordance des échelles de traitement établies à l'annexe 9.
Le coefficient de revalorisation, exprimé en pourcentage, est déterminé pour chaque service sur base des données qu'il a renseignées via le cadastre de l'emploi et des paramètres définis en annexe Ire.
§ 2. En ce qui concerne le supplément octroyé sur la subvention annuelle pour les services résidentiels, d'accueil de jour et de placement familial, le coefficient de revalorisation est appliqué sur ladite subvention, déduction faite des montants n° 1 du § 2, a), de l'annexe IV de l'arrêté du 9 octobre 1997.
En ce qui concerne le supplément octroyé sur la subvention annuelle pour les services d'aide aux activités de la vie journalière, le coefficient de revalorisation est appliqué sur ladite subvention déduction faite du montant repris à l'article 15, § 2, alinéa 3, de l'arrêté du 1er avril 1999. "
En ce qui concerne le supplément octroyé sur la subvention annuelle pour les services d'aide à l'intégration, le coefficient de revalorisation est appliqué sur 90 % de ladite subvention.
En ce qui concerne le supplément octroyé sur la subvention annuelle pour les services d'aide précoce et d'accompagnement pour adultes, le coefficient de revalorisation est appliqué sur ladite subvention, déduction faite du montant de la subvention de fonctionnement visé à l'article 72, § 1er, point 2, de l'arrêté du 22 avril 2004.
Art.13. Artikel 9 van hetzelfde besluit wordt vervangen als volgt :
" Vanaf het boekjaar 2006 worden de jaarlijkse toelagen berekend met inachtneming van de schalen bedoeld in bijlage 8 en met de toe te passen coëfficiënten inzake werkgeverslasten. "
" Vanaf het boekjaar 2006 worden de jaarlijkse toelagen berekend met inachtneming van de schalen bedoeld in bijlage 8 en met de toe te passen coëfficiënten inzake werkgeverslasten. "
Art.13. L'article 9 du même arrêté est remplacé par la disposition suivante :
" A partir de l'exercice 2006, les subventions annuelles tiennent compte dans leurs modalités de calcul des barèmes visés à l'annexe 8 et des coefficients de charges patronales à appliquer. "
" A partir de l'exercice 2006, les subventions annuelles tiennent compte dans leurs modalités de calcul des barèmes visés à l'annexe 8 et des coefficients de charges patronales à appliquer. "
Art.14. Bijlage 9 bij hetzelfde besluit wordt vervangen door bijlage 1 bij dit besluit.
Art.14. L'annexe 9 du même arrêté est remplacée par l'annexe 1re du présent arrêté.
Art.15. Punt 3° van artikel 85, § 1, en artikel 92 van het besluit van 19 september 2002 worden opgeheven.
Art.15. Le point 3° de l'article 85, § 1er, et l'article 92 de l'arrêté du 19 septembre 2002 sont abrogés.
Art.16. Punt 3, § 2, van artikel 19, hoofdstuk III van titel IV en de bijlagen 2 tot 9 bij het besluit van 1 april 1999 worden opgeheven.
Art.16. Le point 3 du § 2 de l'article 19, le chapitre III du titre IV et les annexes 2 à 9 de l'arrêté du 1er avril 1999 sont abrogés.
Art.17. De bepalingen van artikel 15, § 3, eerste lid, van het besluit van 1 april 1999 worden vervangen als volgt :
" De personeelslasten die in aanmerking genomen mogen worden zijn de bijkomende bezoldigingen en lasten berekend overeenkomstig de schalen bedoeld in de bijlagen 3 tot 8 bij het besluit van de Waalse Regering van 12 juli 2001 tot verhoging van de jaarlijkse toelagen voor de hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven, voor de residentiële diensten, dagonthaaldiensten, diensten voor plaatsing in gezinnen, integratiehulp, vroegtijdige hulp en voor de begeleidingsdiensten voor volwassenen bestemd voor gehandicapte personen, met inachtneming van de concordantietabel betreffende de hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven bedoeld in bijlage 9 bij dat besluit. "
" De personeelslasten die in aanmerking genomen mogen worden zijn de bijkomende bezoldigingen en lasten berekend overeenkomstig de schalen bedoeld in de bijlagen 3 tot 8 bij het besluit van de Waalse Regering van 12 juli 2001 tot verhoging van de jaarlijkse toelagen voor de hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven, voor de residentiële diensten, dagonthaaldiensten, diensten voor plaatsing in gezinnen, integratiehulp, vroegtijdige hulp en voor de begeleidingsdiensten voor volwassenen bestemd voor gehandicapte personen, met inachtneming van de concordantietabel betreffende de hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven bedoeld in bijlage 9 bij dat besluit. "
Art.17. Les dispositions de l'article 15, § 3, 1er alinéa de l'arrêté du 1er avril 1999 sont remplacées par :
" Les charges de personnel admissibles sont les rémunérations et charges complémentaires établies conformément aux barèmes repris aux annexes 3 à 8 de l'arrêté du Gouvernement wallon du 12 juillet 2001 portant augmentation des subventions annuelles des services d'aide aux activités de la vie journalière, des services résidentiels, d'accueil de jour, de placement familial, d'aide à l'intégration, d'aide précoce et des services d'accompagnement pour adultes destinés aux personnes handicapées et ce, compte tenu de la grille de concordance relative aux services d'aide aux activités de la vie journalières reprise à l'annexe 9 dudit arrêté. "
" Les charges de personnel admissibles sont les rémunérations et charges complémentaires établies conformément aux barèmes repris aux annexes 3 à 8 de l'arrêté du Gouvernement wallon du 12 juillet 2001 portant augmentation des subventions annuelles des services d'aide aux activités de la vie journalière, des services résidentiels, d'accueil de jour, de placement familial, d'aide à l'intégration, d'aide précoce et des services d'accompagnement pour adultes destinés aux personnes handicapées et ce, compte tenu de la grille de concordance relative aux services d'aide aux activités de la vie journalières reprise à l'annexe 9 dudit arrêté. "
Art.18. Punt 3, § 2, van artikel 19 van het besluit van 1 april 1999 wordt vervangen als volgt :
" De AVJ-dienst maakt het tewerkstellingskadaster jaarlijks vóór 31 maart over aan het Agentschap. "
" De AVJ-dienst maakt het tewerkstellingskadaster jaarlijks vóór 31 maart over aan het Agentschap. "
Art.18. Le point 3 du § 2 de l'article 19 de l'arrêté du 1er avril 1999, est remplacé par la disposition suivante :
" Chaque année avant le 31 mars, le service AVJ transmet à l'Agence le cadastre de l'emploi. "
" Chaque année avant le 31 mars, le service AVJ transmet à l'Agence le cadastre de l'emploi. "
Art.19. Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2004, behalve wat betreft de hulpdiensten ivm de activiteiten van het dagelijks leven, waarvoor het in werking treedt op 1 januari 2003.
Namen, 22 april 2004.
Namen, 22 april 2004.
Art.19. Le présent arrêté produit ses effets le 1er janvier 2004, sauf pour les services d'aide à la vie journalière à l'égard desquels il produit ses effets au 1er janvier 2003.
Namur, le 22 avril 2004.
Namur, le 22 avril 2004.
BIJLAGE.
ANNEXE.
Art. N. BIJLAGE 1. " Bijlage 9. - Concordantietabel van de weddeschalen volgens de classificatie in bijlage VII bij het besluit van 9 oktober 1997.
Art. N. ANNEXE 1re. " Annexe 9. - Grille de concordance des échelles de traitement obéissant à la classification de l'annexe VII de l'arrêté du 9 octobre 1997.
Categorieen Functies Schaalnr. Schaalnr. Min.
Bijlage Bijlagen leeftijd
VII 3 tot 8
BWR
9/10/97
Niet-educatief
personeel
Directiepersoneel
Directeur 1e kl. 1 -
15-29 plaatsen 17 25 24
Directeur 1e kl. -
30-60 plaatsen 19 28 24
Directeur 1e kl. -
60+ plaatsen 21 29 24
Directeur 2e kl. -
15-29 plaatsen 15 18 23
Directeur 2e kl. -
30-60 plaatsen 17 20 23
Directeur 2e kl. -
60+ plaatsen 19 23 23
Directeur -
6-14 plaatsen 1e kl. 15 24 24
Directeur -
6-14 plaatsen 2e kl. 15 18 23
Onderdirecteur 1e kl. 19 26 24
Onderdirecteur 2e kl. 17 20 23
Administratief personeel
Licentiaat met een
economische, juridische,
administratieve of
informaticaorientering 21 27 24
Gegradueerde of regent met
een economische,
juridische, administratieve
of informaticaorientering
of gegradueerde econoom 16 19 23
Opsteller 9 17 20
Niet-gegradueerde econoom 15 16 20
Klerk 4 4 18
Klerk-stenotypist 5 4 18
Boekhouder 1e kl. 15 18 23
Boekhouder 2e kl. 12 8 20
Maatschappelijk assistent 16 19 23
Gegradueerde econoom 16 19 23
Arbeiders
Arbeider Cat. 1 1 1 18
Arbeider Cat. 2 2 2 18
Arbeider Cat. 3 3 3 18
Arbeider Cat. 4 7 6 18
Arbeider Cat. 5 10 11 18
Educatief
personeel
Psycho-paramedisch personeel
Licenciaat in de psychologie,
pedagogie, psycho-pedagogie
of kinesitherapie 21 27 24
Gegradueerde in de
kinesitherapie, logopedie,
ergotherapie of dietiek of
assistent in de psychologie 16 19 23
Orthopedagoog met de vereiste
kwalificaties om opvoeder
van 1e klasse C.1. te zijn
of een door het Ministerie
van de Franse Gemeenschap
als gelijkwaardig
beschouwde titel 16 19 23
Gebrevetteerde verpleger 14 14 20
Gegradueerde verpleger 16 19 23
Gespecialiseerd personeel
Techn. Knuts. App. 5 4 18
Elektronicatechn. A1 16 19 23
Elektronicatechn. A2 9 12 20
Hulp klin. Labo. 5 4 18
Braille-kopiist - A3 5 4 18
Braille-kopiist - A2 9 17 20
Orthoptist 16 19 23
Gegradueerde in de
informatica 16 19 23
Licentiaat in de informatica 21 27 24
Educatief personeel
Categorie I
Hoofdopvoeder 17 21 23
Opvoeder 1e kl. 15 18 23
Opvoeder 2e kl. 24 15 20
Opvoeder 2e kl. A 13 13 20
Educatief personeel
Categorie II
Opvoerder 2e kl. B 11 10 18
Opvoeder 3e kl. 6 5 18
Gezins- en san. help. 8 9 18
Kinderverzorgster 8 9 18
Ziekenoppas. 8 7 18
Groepsleiders
Groepsleider 18 22 23
Medisch
personeel
Huisarts 22 30 27
Geneesheer-specialist 23 31 27
Bijlage Bijlagen leeftijd
VII 3 tot 8
BWR
9/10/97
Niet-educatief
personeel
Directiepersoneel
Directeur 1e kl. 1 -
15-29 plaatsen 17 25 24
Directeur 1e kl. -
30-60 plaatsen 19 28 24
Directeur 1e kl. -
60+ plaatsen 21 29 24
Directeur 2e kl. -
15-29 plaatsen 15 18 23
Directeur 2e kl. -
30-60 plaatsen 17 20 23
Directeur 2e kl. -
60+ plaatsen 19 23 23
Directeur -
6-14 plaatsen 1e kl. 15 24 24
Directeur -
6-14 plaatsen 2e kl. 15 18 23
Onderdirecteur 1e kl. 19 26 24
Onderdirecteur 2e kl. 17 20 23
Administratief personeel
Licentiaat met een
economische, juridische,
administratieve of
informaticaorientering 21 27 24
Gegradueerde of regent met
een economische,
juridische, administratieve
of informaticaorientering
of gegradueerde econoom 16 19 23
Opsteller 9 17 20
Niet-gegradueerde econoom 15 16 20
Klerk 4 4 18
Klerk-stenotypist 5 4 18
Boekhouder 1e kl. 15 18 23
Boekhouder 2e kl. 12 8 20
Maatschappelijk assistent 16 19 23
Gegradueerde econoom 16 19 23
Arbeiders
Arbeider Cat. 1 1 1 18
Arbeider Cat. 2 2 2 18
Arbeider Cat. 3 3 3 18
Arbeider Cat. 4 7 6 18
Arbeider Cat. 5 10 11 18
Educatief
personeel
Psycho-paramedisch personeel
Licenciaat in de psychologie,
pedagogie, psycho-pedagogie
of kinesitherapie 21 27 24
Gegradueerde in de
kinesitherapie, logopedie,
ergotherapie of dietiek of
assistent in de psychologie 16 19 23
Orthopedagoog met de vereiste
kwalificaties om opvoeder
van 1e klasse C.1. te zijn
of een door het Ministerie
van de Franse Gemeenschap
als gelijkwaardig
beschouwde titel 16 19 23
Gebrevetteerde verpleger 14 14 20
Gegradueerde verpleger 16 19 23
Gespecialiseerd personeel
Techn. Knuts. App. 5 4 18
Elektronicatechn. A1 16 19 23
Elektronicatechn. A2 9 12 20
Hulp klin. Labo. 5 4 18
Braille-kopiist - A3 5 4 18
Braille-kopiist - A2 9 17 20
Orthoptist 16 19 23
Gegradueerde in de
informatica 16 19 23
Licentiaat in de informatica 21 27 24
Educatief personeel
Categorie I
Hoofdopvoeder 17 21 23
Opvoeder 1e kl. 15 18 23
Opvoeder 2e kl. 24 15 20
Opvoeder 2e kl. A 13 13 20
Educatief personeel
Categorie II
Opvoerder 2e kl. B 11 10 18
Opvoeder 3e kl. 6 5 18
Gezins- en san. help. 8 9 18
Kinderverzorgster 8 9 18
Ziekenoppas. 8 7 18
Groepsleiders
Groepsleider 18 22 23
Medisch
personeel
Huisarts 22 30 27
Geneesheer-specialist 23 31 27
Categories Fonctions N° N° Age
Echelles Echelles minimum
Annexe Annexes
VII 3 a 8
AGW
9/10/97
Personnel
non educatif
Personnel de direction
Directeur Classe 1 -
15-29 places 17 25 24
Directeur Classe 1 -
30-60 places 19 28 24
Directeur Classe 1 -
60+ places 21 29 24
Directeur Classe 2 -
15-29 places 15 18 23
Directeur Classe 2 -
30-60 places 17 20 23
Directeur Classe 2 -
60+ places 19 23 23
Directeur -
6-14, places Classe 1 15 24 24
Directeur -
6-14, places Classe 2 15 18 23
Sous-directeur Classe 1 19 26 24
Sous-directeur Classe 2 17 20 23
Personnel administratif
Licencie a orientation
economique, juridique,
administrative ou
informatique 21 27 24
Gradue ou regent a
orientation economique,
juridique, administrative
ou informatique ou econome
gradue 16 19 23
Redacteur 9 17 20
Econome non gradue 15 16 20
Commis 4 4 18
Commis steno-dactylo 5 4 18
Comptable Classe 1 15 18 23
Comptable Classe 2 12 8 20
Assistant social 16 19 23
Econome gradue 16 19 23
Personnel ouvrier
Ouvrier Categorie 1 1 1 18
Ouvrier Categorie 2 2 2 18
Ouvrier Categorie 3 3 3 18
Ouvrier Categorie 4 7 6 18
Ouvrier Categorie 5 10 11 18
Personnel
educatif
Personnel psycho-paramedical
Licencie en psychologie,
pedagogie, psycho-pedagogie
ou kinesitherapie 21 27 24
Gradue en kinesitherapie,
logopedie, ergotherapie ou
dietetique ou assistant en
psychologie 16 19 23
Reeducateur en
psychomotricite, porteur
des qualifications requises
pour être educateur Cl.1 ou
d'un titre juge equivalent
par le Ministere de
l'Education 16 19 23
Infirmier brevete 14 14 20
Infirmier gradue 16 19 23
Personnel specialise
Technicien bricoleur en
appareillage 5 4 18
Technicien electronicien A1 16 19 23
Technicien electronicien A2 9 12 20
Aide de laboratoire clinique 5 4 18
Copiste Braille - A3 5 4 18
Copiste Braille - A2 9 17 20
Orthoptiste 16 19 23
Gradue en informatique 16 19 23
Licencie en informatique 21 27 24
Personnel educatif
Categorie I
Chef educateur 17 21 23
Educateur Classe 1 15 18 23
Educateur Classe 2 24 15 20
Educateur Classe 2A 13 13 20
Personnel educatif
Categorie II
Educateur Classe 2B 11 10 18
Educateur Classe 3 6 5 18
Aide familiale ou sanitaire 8 9 18
Puericultrice 8 9 18
Garde malade 8 7 18
Personnel chef de groupe
Chef de groupe 18 22 23
Personnel
medical
Medecin generaliste 22 30 27
Medecin specialiste 23 31 27
Echelles Echelles minimum
Annexe Annexes
VII 3 a 8
AGW
9/10/97
Personnel
non educatif
Personnel de direction
Directeur Classe 1 -
15-29 places 17 25 24
Directeur Classe 1 -
30-60 places 19 28 24
Directeur Classe 1 -
60+ places 21 29 24
Directeur Classe 2 -
15-29 places 15 18 23
Directeur Classe 2 -
30-60 places 17 20 23
Directeur Classe 2 -
60+ places 19 23 23
Directeur -
6-14, places Classe 1 15 24 24
Directeur -
6-14, places Classe 2 15 18 23
Sous-directeur Classe 1 19 26 24
Sous-directeur Classe 2 17 20 23
Personnel administratif
Licencie a orientation
economique, juridique,
administrative ou
informatique 21 27 24
Gradue ou regent a
orientation economique,
juridique, administrative
ou informatique ou econome
gradue 16 19 23
Redacteur 9 17 20
Econome non gradue 15 16 20
Commis 4 4 18
Commis steno-dactylo 5 4 18
Comptable Classe 1 15 18 23
Comptable Classe 2 12 8 20
Assistant social 16 19 23
Econome gradue 16 19 23
Personnel ouvrier
Ouvrier Categorie 1 1 1 18
Ouvrier Categorie 2 2 2 18
Ouvrier Categorie 3 3 3 18
Ouvrier Categorie 4 7 6 18
Ouvrier Categorie 5 10 11 18
Personnel
educatif
Personnel psycho-paramedical
Licencie en psychologie,
pedagogie, psycho-pedagogie
ou kinesitherapie 21 27 24
Gradue en kinesitherapie,
logopedie, ergotherapie ou
dietetique ou assistant en
psychologie 16 19 23
Reeducateur en
psychomotricite, porteur
des qualifications requises
pour être educateur Cl.1 ou
d'un titre juge equivalent
par le Ministere de
l'Education 16 19 23
Infirmier brevete 14 14 20
Infirmier gradue 16 19 23
Personnel specialise
Technicien bricoleur en
appareillage 5 4 18
Technicien electronicien A1 16 19 23
Technicien electronicien A2 9 12 20
Aide de laboratoire clinique 5 4 18
Copiste Braille - A3 5 4 18
Copiste Braille - A2 9 17 20
Orthoptiste 16 19 23
Gradue en informatique 16 19 23
Licencie en informatique 21 27 24
Personnel educatif
Categorie I
Chef educateur 17 21 23
Educateur Classe 1 15 18 23
Educateur Classe 2 24 15 20
Educateur Classe 2A 13 13 20
Personnel educatif
Categorie II
Educateur Classe 2B 11 10 18
Educateur Classe 3 6 5 18
Aide familiale ou sanitaire 8 9 18
Puericultrice 8 9 18
Garde malade 8 7 18
Personnel chef de groupe
Chef de groupe 18 22 23
Personnel
medical
Medecin generaliste 22 30 27
Medecin specialiste 23 31 27
Concordantietabel van de weddeschalen volgens de classificatie van bijlage II bij het besluit van 1 april 1999.
Grille de concordance des échelles de traitement obéissant à la classification de l'annexe II de l'arrêté du 1er avril 1999.
Functies Schalen Weddeschalen Min.
Bijlage van de leeftijd
VII bijlagen
BWR 3 a 8
9/10/97
Assistent AVJ 6 5 18
Coordinator AVJ 15 24 24
Bijlage van de leeftijd
VII bijlagen
BWR 3 a 8
9/10/97
Assistent AVJ 6 5 18
Coordinator AVJ 15 24 24
Fonctions Echelles Echelles Age
Annexe baremiques minimum
VII des
AGW annexes 3 a 8
9/10/97
Assistant AVJ 6 5 18
Coordinateur AVJ 15 24 24
Annexe baremiques minimum
VII des
AGW annexes 3 a 8
9/10/97
Assistant AVJ 6 5 18
Coordinateur AVJ 15 24 24
Concordantietabel van de weddeschalen volgens de classificatie van bijlage 8 bij het besluit van 19 september 2002.
Grille de concordance des échelles de traitement obéissant à la classification de l'annexe 8 de l'arrêté du 19 septembre 2002.
Functies Schalen Weddeschalen Min.
Bijlage van de leeftijd
VII bijlagen
BWR 3 a 8
9/10/97
Directeur 17 25 24
Licentiaat pedagogische,
psychologische sociale of
paramedische orientering 21 27 24
Graduaat pedagogische,
psychologische, sociale of
paramedische orientering 16 19 23
Licentiaat economische, juridische,
administratieve orientering,
of informatica 21 27 24
Graduaat of regentaat economische,
juridische, administratieve
orientering, of informatica 16 19 23
Opsteller 9 17 20
Klerk 4 4 18
Boekhouder Kl 1 15 18 23
Boekhouder Kl 2 12 8 20
Kopiist A3 5 4 18
Kopiist A2 9 17 20
Arb. Cat. 1 1 1 18
Arb. Cat. 3 3 3 18
Bijlage van de leeftijd
VII bijlagen
BWR 3 a 8
9/10/97
Directeur 17 25 24
Licentiaat pedagogische,
psychologische sociale of
paramedische orientering 21 27 24
Graduaat pedagogische,
psychologische, sociale of
paramedische orientering 16 19 23
Licentiaat economische, juridische,
administratieve orientering,
of informatica 21 27 24
Graduaat of regentaat economische,
juridische, administratieve
orientering, of informatica 16 19 23
Opsteller 9 17 20
Klerk 4 4 18
Boekhouder Kl 1 15 18 23
Boekhouder Kl 2 12 8 20
Kopiist A3 5 4 18
Kopiist A2 9 17 20
Arb. Cat. 1 1 1 18
Arb. Cat. 3 3 3 18
Fonctions Echelles Echelles Age
Annexe baremiques minimum
VII des
AGW annexes 3 a 8
9/10/97
Directeur 17 25 24
Licencie a orientation pedagogique,
psychologique, sociale ou
paramedicale 21 27 24
Gradue a orientation pedagogique,
psychologique, sociale ou
paramedicale 16 19 23
Licencie a orientation economique,
juridique, administrative, ou
informatique 21 27 24
Gradue ou regent a orientation
economique, juridique,
administrative, ou informatique 16 19 23
Redacteur 9 17 20
Commis 4 4 18
Comptable Cl. 1 15 18 23
Comptable Cl. 2 12 8 20
Copiste A3 5 4 18
Copiste A2 9 17 20
Ouv. Cat. 1 1 1 18
Ouv. Cat. 3 3 3 18
Annexe baremiques minimum
VII des
AGW annexes 3 a 8
9/10/97
Directeur 17 25 24
Licencie a orientation pedagogique,
psychologique, sociale ou
paramedicale 21 27 24
Gradue a orientation pedagogique,
psychologique, sociale ou
paramedicale 16 19 23
Licencie a orientation economique,
juridique, administrative, ou
informatique 21 27 24
Gradue ou regent a orientation
economique, juridique,
administrative, ou informatique 16 19 23
Redacteur 9 17 20
Commis 4 4 18
Comptable Cl. 1 15 18 23
Comptable Cl. 2 12 8 20
Copiste A3 5 4 18
Copiste A2 9 17 20
Ouv. Cat. 1 1 1 18
Ouv. Cat. 3 3 3 18
Concordantietabel van de weddeschalen volgens de classificatie van bijlage VI bij het besluit van 22 april 2004.
Grille de concordance des échelles de traitement obéissant à la classification de l'annexe VI de l'arrêté du 1er avril 1999.
Functies Schalen Weddeschalen Min.
Bijlage van de leeftijd
VII bijlagen
BWR 3 a 8
9/10/97
Opvoeders A2 13 13 20
Opstellers 9 17 20
Opvoeders A1 15 18 23
Maatsch. assistenten 16 19 23
Coordinators 15 24 24
Licentiaten psychologie 21 27 24 "
Bijlage van de leeftijd
VII bijlagen
BWR 3 a 8
9/10/97
Opvoeders A2 13 13 20
Opstellers 9 17 20
Opvoeders A1 15 18 23
Maatsch. assistenten 16 19 23
Coordinators 15 24 24
Licentiaten psychologie 21 27 24 "
Fonctions Echelles Echelles Age
Annexe baremiques minimum
VII des
AGW annexes 3 a 8
9/10/97
Educateurs A2 13 13 20
Redacteurs 9 17 20
Educateurs A1 15 18 23
Assistants sociaux 16 19 23
Coordinateurs 15 24 24
Licencies en psychologie 21 27 24 "
Annexe baremiques minimum
VII des
AGW annexes 3 a 8
9/10/97
Educateurs A2 13 13 20
Redacteurs 9 17 20
Educateurs A1 15 18 23
Assistants sociaux 16 19 23
Coordinateurs 15 24 24
Licencies en psychologie 21 27 24 "
Gezien om te worden gevoegd bij het besluit van de Waalse Regering van 22 april 2004 tot wijziging van verschillende besluiten betreffende hupverlening aan gehandicapte personen.
Namen, 22 april 2004.
Namen, 22 april 2004.
Vu pour être annexé à l'arrêté du Gouvernement wallon du 22 avril 2004 modifiant différents arrêtés relatifs aux aides aux personnes handicapées.
Namur, le 22 avril 2004.
Namur, le 22 avril 2004.